Szolgáltatások

Szolgáltatási alapelvek

Szolgáltatási időszak:
Folyamatos szolgáltatásaink 7/24 órában érhetőek el. Egyedi, eseti szolgáltatás igénylése a csoporton belül működő HelpDesk munkacsoportnál kezdeményezhető.

A szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatás

Szolgáltatásokkal kapcsolatos információkat a csoport a web oldalán teszi közzé. Ezen túl a csoporton belül működő HelpDesk munkacsoportnál lehet tájékoztatást kérni.

Használata

Szolgáltatást a PPKE alkalmazottai vagy vele hallgatói jogviszonyban lévő felhasználói vehetnek igénybe.

Szolgáltatást igényelni a a csoporton belül működő HelpDesk munkacsoportnál lehet.

Változáskezelési eljárások

Szolgáltatással kapcsolatban a szolgáltatást igénylő kezdeményezhet változtatást a HelpDesk munkacsoportnál.

Szolgáltatással kapcsolatos változások esetében a csoport a szolgáltatást igénylő felhasználóval együttműködve hajtja végre a változtatás érvényre jutásához szükséges valamennyi feladatot és a változásban érintett felhasználók körét értesíti.

Incidenskezelés

Szolgáltatás üzemeltetésével kapcsolatos incidenst a HelpDesk munkacsoport tagjainál lehet bejelenteni.

A bejelentésekkel kapcsolatban az incidens mértékétől függően a csoport a lehető legrövidebb időn belül reagál (visszajelez, megkezdi a hibaelhárítást vagy a biztonsági esemény felderítését és a szükséges intézkedéseket megteszi).

Az incidens lezárásakor a felhasználó visszajelzést kap e-mailben az incidens megoldásáról.

Szolgáltatási lista

1. Adathordozók írása
Mágneses (floppy lemez, VHS video kazetta) vagy optikai (CD, DVD, Blu-Ray lemez) adathordozókra adatrögzítés.

2. Adatkonvertálás
Analóg adatok digitalizálása, vagy digitális adatok adatformátumának átalakítása.

3. Adatrögzítés
Pontosan meghatározott adattartalom rögzítése informatikai rendszerben.

4. Adat visszaállítás
Sérült adathordozóról adat visszaállítás.

5. Bérszámfejtő rendszer üzemeltetése
A bérszámfejtő rendszer és valamennyi, a működéséhez szükséges IKT elem üzemeltetése.

6. Biztonsági rendszerek támogatása
A szolgáltatás célja a biztonsági rendszerek működésének folyamatos biztosítása.

7. Diákhívó, sorszámozó rendszer támogatás
A diákhívó, sorszámozó rendszer üzemeltetése.

8. Domain név kezelés
Első vagy másod szintű internetes domain nevek alá domain nevek bejegyeztetése és technikai fenntartása.

9. Dokumentumkezelő rendszer üzemeltetése
A dokumentumkezelő rendszer és valamennyi, a működéséhez szükséges IKT elem üzemeltetése.

10. Elektronikus levelező rendszer üzemeltetése
Az elektronikus levelező rendszer és valamennyi, a működéséhez szükséges IKT elem üzemeltetése.

11. Eszközjavítás
A PPKE tulajdonában lévő IKT eszközök hardveres javítása.

12. Fájl szerver szolgáltatás üzemeltetése
A fájl szerver szolgáltatást biztosító rendszer és valamennyi, a működéséhez szükséges IKT elem üzemeltetése.

13. Fejlesztés
A csoport által ismert programnyelven történő futtatható kód előállítása.

14. Felhasználói adatok kezelése
A felhasználó adatainak rögzítése, illetve kiléptetésekor törlése a központi adatbázisból.

15. Felvételi rendszer üzemeltetése
A felvételi rendszer és valamennyi, a működéséhez szükséges IKT elem üzemeltetése.

16. Gazdálkodási rendszer üzemeltetése
A gazdálkodási rendszer és valamennyi, a működéséhez szükséges IKT elem üzemeltetése.

17. HelpDesk rendszer üzemeltetése
A csoport által használt HelpDesk rendszeren belül önálló HelpDesk csatorna létrehozása és fenntartása.

18. HÖK szoctám rendszer üzemeltetése
A HÖK szoctám rendszer és valamennyi, a működéséhez szükséges IKT elem üzemeltetése.

19. Informatikai hálózat üzemeltetése
A PPKE informatikai adatkommunikációs hálózati rendszerének teljeskörű üzemeltetése.

20. Integrált könyvtári rendszer üzemeltetése
Az integrált könyvtári rendszer és valamennyi, a működéséhez szükséges IKT elem üzemeltetése.

21. Kliens oldali támogatás
A felhasználó által használ valamennyi IKT eszköz üzemeltetése.

22. Levelezési lista kezelése
Levelezési lista keretrendszer üzemeltetése, ebben levelezési listák létrehozása, igény szerint adminisztrálása.

23. Nyomtatási szolgáltatás támogatása
Nyomtató és fénymásoló berendezések üzemeltetése és a felhasználóinak támogatása.

24. Oktatástechnikai támogatás
Oktatástechnikai eszközök üzemeltetése, illetve az eszközök használatának támogatása.

25. Privát támogatás
Magánjellegű kérések támogatása.

26. Szakmai oktatás
A PPKE-n működő IKT rendszerekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó oktatás.

27. Szakmai támogatás
A PPKE működését támogató IKT rendszerekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó szakértői tevékenység.

28. Szerver hosting szolgáltatás
Fizikai szerver számítógépeknek fizikai erőforrások és internet elérés biztosítása.

29. Szerver szolgáltatás oktatáshoz
A reguláris oktatás számára szükséges IKT rendszerek és szolgáltatások üzemeltetése.

30. Tanulmányi rendszer üzemeltetése
A tanulmányi rendszer és valamennyi, a működéséhez szükséges IKT elem üzemeltetése.

31. Tartalomkezelés támogatása
A PPKE-n üzemelő web oldalak tartalmának kezelése.

32. Tartalomkezelő rendszer üzemeltetése
A tartalomkezelő rendszer és valamennyi, a működéséhez szükséges IKT elem üzemeltetése.

33. Tárhely szolgáltatás
Internet protokollon kiajánlott, távoli eszközön található, fájlrendszerrel ellátott tárhely.

34. Teremfelügyelet
Számítógépes laborok használatának személyes jelenléttel való felügyelete.

35. Vezetékes telefon rendszer üzemeltetése
A PPKE birtokában lévő vezetékes hangátviteli kommunikációs rendszerek üzemeltetése.

36. Videokonferencia támogatás
A videokonferencia berendezések üzemeltetése, felhasználóinak támogatása.

37. Virtuális szerver kölcsönzés
A fizikai szerver számítógép erőforrásainak egy részéből szoftveresen létrehozott virtuális szerver géphez meghatározott időre történő teljes vagy korlátozott jogú hozzáférés.

38. Web szerver szolgáltatás
Weben hozzáférhető tartalmak kiszolgálását biztosító szerver üzemeltetése és hozzáférés biztosítása.

A szolgáltatások részletes leírása az Informatikai szabályzatban megtalálható.

x