GINOP-2.2.1-15-2017-00097

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elindult a Pázmány Péter Katolikus Egyetem részvételével megvalósuló 3 éves kutatás-fejlesztési projekt

 

A PROJEKT CÍME:

VEZETŐ NÉLKÜLI TARGONCAFLOTTA KIFEJLESZTÉSE SZINERGIKUSAN EGYÜTTMŰKÖDŐ NAVIGÁCIÓS TECHNOLÓGIÁK ALKALMAZÁSÁVA

 

A projekt azonosító száma: GINOP-2.2.1-15-2017-00097


A projekt kezdete: 2017.10.02.


A projekt tervezett befejezése: 2020. 09.30.


Konzorciumi partnerek: GAMMA-DIGITAL Fejlesztő és Szolgáltató Kft. (konzorciumvezető), Óbudai Egyetem, Pázmány Péter Katolikus Egyetem


A projekt elszámolható összköltsége: 909.721.449 Ft, amelyből a vissza nem térítendő támogatás összege 723.822.379 Ft


A GAMMA DIGITAL Kft. vezetésével, az Óbudai Egyetem, valamint intézményünk, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem konzorciális együttműködésével új technológiákat alkalmazó vezető nélküli targoncák és hozzá tartozó flotta irányítási rendszer kidolgozására kerül sor. Az új technológiai megoldások segítségével a jelenleginél olcsóbb, az alkalmazási környezettel szemben toleránsabb, ezáltal költséghatékonyabb és szélesebb körben alkalmazható rendszerek létrehozására kerül sor. A kidolgozott rendszer újszerűsége a felhasznált lokalizációs primitívekben, az alkalmazott adaptív szenzorfúziós módszerekben, valamint a targoncák által használt útvonalválasztó és optimalizáló eljárásokban rejlik.


A projekt tervezett eredményei


A kutatás-fejlesztés célja vezető nélküli targonca flotta irányító megoldás és prototípus kidolgozása, mely több olyan innovatív komponenst feltételez, amely jelenleg még ezen az alkalmazási területen nem áll rendelkezésre:

  • Heterogén szenzorparkra (rádiófrekvenciás, lézerszkennerre, gépi látásra és fényjelekre) alapozott helymeghatározás, amely bel- és kültérben egyaránt biztosítja a megkövetelt pontosságot, egyenetlen talajon mozogva is.
  • Fedélzeti és rendszer szintű adaptív szenzorfúziós eljárások, amelyek garantálják a különböző lokalizációs technológiák felhasználása közti sima átmenetet, például beltérből kültérre lépve.
  • Szinkronizált útvonal optimalizáló eljárások a padlózat nyomás terhelésének lehető legegyenletesebb elosztására, a padlózat és a targonca kerekeinek védelme érdekében.
  • Dinamikus útvonaltervezési és pályakövetési megoldások, amelyek garantálják, hogy a targoncák változatos nyomon haladva is hatékonyan el tudják kerülni egymást, ugyanakkor időre célba érjenek.
  • Helymeghatározási és navigációs funkciókat támogató térképépítési (rádiófrekvenciás és vizuális horgonypontok) és kooperativitási modellek a targoncák egymás közti információcseréjére, amelyek által biztosítani lehet a környezet változásáról szerzett tapasztalataik megosztását, beleértve a terep szerkezetét, a talaj egyenetlenségeket és az útakadályokat.
  • Targoncák közti kooperativitást és tudásmegosztást támogató keretrendszer, amely lehetővé teszi a környezet gyors, összehangolt feltárását a rendszer telepítési és működtetési folyamatai során, ily módon törekedve a költséghatékonyságra (pl. egyszerűbb szenzorok használata) és a rendszerleállásokat okozó karbantartási, menedzsment feladatok csökkentésére.

 

Sajtómegjelenések:

Forradalmi fejlesztés indul

Nagy pontossággal mozgó ipari önvezető járművek fejlesztése indul Székesfehérváron

Ipari önvezető járművek fejlesztése indul Székesfehérváron

Vezető nélküli targoncákat készítenek Fehérváron

Önvezető járművet fejleszt a magyar egyetem!

Önműködő flottarendszerek

Ipari önvezető járművek fejlesztése indul Székesfehérváron a GINOP keretében

Ipari önvezető járműveket fejleszt Székesfehérvár

Vezető nélküli targonca - Forradalmi fejlesztés indul Fehérváron

Forradalmi fejlesztés indul

 

 

x