Tantárgy adatlapja
A tárgy
célja A tanárjelöltek szerezzenek ismereteket és saját
élményeket az intézményes nevelés meghatározó szituációiban, így az iskolai,
a kollégiumi nevelés terén és nyári táborokban, kirándulásokon. Formálódjék
bennük a hivatástudat, a növendékek szeretete. Tapasztalják meg, hogy
személyiségükkel hogyan tudnak hatni a gyerekekre, mérjék föl pedagógiai
ismereteiknek és kompetenciáiknak körét, fejlesztendő területeit. A tárgy tematikája A
képzéssel párhuzamos közösségi pedagógiai gyakorlat, szünidőben vagy
szorgalmi idő alatt is teljesíthető közösségi szolgálat, mely egy adott
tanulói korosztály tanórán kívüli, szabadidős tevékenységének (táboroztatás,
szakkörök, érdeklődési körök stb.) szervezési, vezetési, programkészítési,
közösségépítési területein nyújt tapasztalatokat. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: nincs Ajánlott irodalom: Bábosik István: A
modern nevelés elmélete. Budapest, Telosz Kiadó, 1997. ISBN 9638458127 Mester és Tanítvány
folyóirat 1. (Erkölcs), 13. (Diákélet), 14. (Hátrányban) és 15. (Kollégium) száma Sík Sándor: A
szeretet pedagógiája. Budapest, Vigília, 1996. ISBN 9637964312 A gyakorlati pedagógia néhány
alapkérdése.7. kötet. Iskolán kívüli nevelés. Szerk.: Trencsényi
László, Budapest, Bölcsész Konzorcium, 2006. ISBN 9639724068 |