Elindult a Pázmány Péter Katolikus Egyetem részvételével megvalósuló 3 éves kutatás-fejlesztési projekt
A PROJEKT CÍME: VEZETŐ NÉLKÜLI TARGONCAFLOTTA KIFEJLESZTÉSE SZINERGIKUSAN EGYÜTTMŰKÖDŐ NAVIGÁCIÓS TECHNOLÓGIÁK ALKALMAZÁSÁVA
A projekt azonosító száma: GINOP-2.2.1-15-2017-00097
A projekt kezdete: 2017.10.02.
A projekt záró dátuma: 2021.03.31.
Konzorciumi partnerek: GAMMA-DIGITAL Fejlesztő és Szolgáltató Kft. (konzorciumvezető), Óbudai Egyetem, Pázmány Péter Katolikus Egyetem
A projekt elszámolható összköltsége: 829.446.736 Ft, amelyből a vissza nem térítendő támogatás összege 680.709.378 Ft
A támogatás Pázmány Péter Katolikus Egyetemet illető összege: 335.672.053 Ft.
A GAMMA DIGITAL Kft. vezetésével, az Óbudai Egyetem, valamint intézményünk, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem konzorciális együttműködésével új technológiákat alkalmazó vezető nélküli targoncák és hozzá tartozó flotta irányítási rendszer kidolgozására kerül sor. Az új technológiai megoldások segítségével a jelenleginél olcsóbb, az alkalmazási környezettel szemben toleránsabb, ezáltal költséghatékonyabb és szélesebb körben alkalmazható rendszerek létrehozására kerül sor. A kidolgozott rendszer újszerűsége a felhasznált lokalizációs primitívekben, az alkalmazott adaptív szenzorfúziós módszerekben, valamint a targoncák által használt útvonalválasztó és optimalizáló eljárásokban rejlik.
A projekt tervezett eredményei
A kutatás-fejlesztés célja vezető nélküli targonca flotta irányító megoldás és prototípus kidolgozása, mely több olyan innovatív komponenst feltételez, amely jelenleg még ezen az alkalmazási területen nem áll rendelkezésre:
- Heterogén szenzorparkra (rádiófrekvenciás, lézerszkennerre, gépi látásra és fényjelekre) alapozott helymeghatározás, amely bel- és kültérben egyaránt biztosítja a megkövetelt pontosságot, egyenetlen talajon mozogva is.
- Fedélzeti és rendszer szintű adaptív szenzorfúziós eljárások, amelyek garantálják a különböző lokalizációs technológiák felhasználása közti sima átmenetet, például beltérből kültérre lépve.
- Szinkronizált útvonal optimalizáló eljárások a padlózat nyomás terhelésének lehető legegyenletesebb elosztására, a padlózat és a targonca kerekeinek védelme érdekében.
- Dinamikus útvonaltervezési és pályakövetési megoldások, amelyek garantálják, hogy a targoncák változatos nyomon haladva is hatékonyan el tudják kerülni egymást, ugyanakkor időre célba érjenek.
- Helymeghatározási és navigációs funkciókat támogató térképépítési (rádiófrekvenciás és vizuális horgonypontok) és kooperativitási modellek a targoncák egymás közti információcseréjére, amelyek által biztosítani lehet a környezet változásáról szerzett tapasztalataik megosztását, beleértve a terep szerkezetét, a talaj egyenetlenségeket és az útakadályokat.
- Targoncák közti kooperativitást és tudásmegosztást támogató keretrendszer, amely lehetővé teszi a környezet gyors, összehangolt feltárását a rendszer telepítési és működtetési folyamatai során, ily módon törekedve a költséghatékonyságra (pl. egyszerűbb szenzorok használata) és a rendszerleállásokat okozó karbantartási, menedzsment feladatok csökkentésére.
Sajtómegjelenések:
Nagy pontossággal mozgó ipari önvezető járművek fejlesztése indul Székesfehérváron
Ipari önvezető járművek fejlesztése indul Székesfehérváron
Vezető nélküli targoncákat készítenek Fehérváron
Önvezető járművet fejleszt a magyar egyetem!
Ipari önvezető járművek fejlesztése indul Székesfehérváron a GINOP keretében
Ipari önvezető járműveket fejleszt Székesfehérvár
Vezető nélküli targonca - Forradalmi fejlesztés indul Fehérváron
Frissítve: 2022.05.06.