Tantárgy adatlapja
A tantárgy általános rövid leírását lásd az 1-es tanegységnél. Az adott szakasz tartalma: Kezdők: Ebben a szakaszban a tanulók megtanulják a térbeli tájokozódással kapcsolatos nyelvi és lexikai ismereteket, megtanulnak szükségességet kifejezni, tanácsot adni, érvelni egyszerűen valami mellett és ellen, leírni egy helyet közvetlen és tágabb környezetükben. Megtanulnak elmesélni valamit a múltban. Névmásokkal mondatokat rövidíteni, kifejezni a birtokviszonyt. Szövegértésüket egyszerűbb prospektusok leírásaival elkezdeni fejleszteni. Haladók: Közösségi szerepvállalás lehetőségei és formái, szolidaritás, ténykedés a köz érdekében, civil szerveződési formák, egy szolidaritási nap programjának megszervezése Francia nyelvű művészek és művek felfedezése, program javaslatok, egy előadás kritikája, egy mű vagy egy kulturális program megvitatása, egy kulturális dosszié megírása választott művészről |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
A nyelvtanításhoz használt nyelvkönyvek megfelelő részei: Kezdőknek: MÉRIEUX , Régine, LOISEAU , Yves, Connexions 1, méthode de français, Paris, Les Editions Didier, 2004, ISBN 2-278-05411-2 MÉRIEUX , Régine, LOISEAU , Yves, Connexions 1, cahier d’exercices+CD, Paris, Les Editions Didier, 2004, ISBN 978-2-278-05528-9 Haladóknak: DOLLEZ , Catherine, PONS , Sylvie, Alter Ego 3, méthode de français+CD, Paris, Hachette, 2007, ISBN 978-2-01-155512-0 DAILL , Emanuelle, TREVISIOLE , Pascale, Alter Ego 3, cahier d’activité, Paris, Hachette, 2007, ISBN 2-01-155513-2 Ajánlott nyelvtankönyvek és nyelvtani gyakorlók: http://frantan.elte.hu/dokk/Karakai.nyelvtan.pdf GRÉGOIRE , Maia, Grammaire progressive du francais, niveau intermédiaire A2/B1, Paris, Clé International, 2009, ISBN 978-2-09-033854-6 Ajánlott internetes oldalak az önálló tanu láshoz: |