Tantárgy adatlapja
A kurzus célja a terepgyakorlat során felmerülő
szakmai és módszertani reflexiók megfogalmazása, a kritikai gondolkodás és
szakmai érvelés kompetenciáinak megalapozása, a szakmai önértékelés
kifejlesztése. A hallgató indokolja a terephely választását, mutassa be a
személyes szakmai bevonódásának formáját és mértékét. A hallgató az általa
választott, speciális igényű célcsoportok ellátást biztosító intézményt
helyezze el a szociális vagy gyermekvédelmi ellátórendszerben, adjon
teljeskörű bemutatást az intézményről és az ott végzett szakmai munkáról. Szakmailag igényes, részletes, a megadott tartalmi
és formai követelményeknek megfelelő, elemzésre alkalmas dolgozat
elkészítése. A hallgató a tereptanártól kapott információk, a klienssel való
találkozás és a dokumentáció alapján készíti el önállóan az esetleírást,
amelyet a szemináriumon szóban ismertet. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
FEUER
Mária - NAGY Krisztina: Humán szakosok gyakorlati kézikönyve. Akadémiai
Kiadó, 2011, 498 o., ISBN: 9789630590150 JANKÓ
Judit [et al.], A terepmunka gyakorlata, Budapest, Szent István Társulat,
2012, pp. 30-52., 187-190., Budapest,
ISBN 978-963-277-364-3 BARACSI
Ágnes [et al.], Terepgyakorlati kézikönyv tereptanárok és szociálpedagógia
szakos hallgatók számára, Nyíregyháza, Bessenyei, 2012, ISBN
978-615-5097-48-5 BUDAI
István (szerk.), Terepgyakorlatok könyve, Győr, EESZI – Széchenyi István
Egyetem, 2011, ISBN 978-963-08-2451-4 1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális
ellátásokról 1997. évi törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi
igazgatásról |