Tantárgy adatlapja
A tanegység célja, hogy megtanítsa a hallgatóknak, hogyan írjanak egyetemi szintű tudományos esszét/ munkát. Az érvelő diskurzus tanulmányozása és elsajátítása a tudományos munka fejlesztése céljából. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
ALEZA IZQUIERDO, Milagros: „Signos ortográficos, ortotipografía y normas actuales”. Normas. Revista de Estudios Lingüísticos Hispánicos No. 1. Universidad de Valencia, 2011. Disponible en web: https://www.uv.es/normas/2011/materiales/Signos_2011.pdf GIBALDI, Joseph, MLA Handbook for writers of Research Papers. New York, The Modern Language Assoication of America, 2003, 361, ISBN 0 87352 986 3 MEISTER, Jan Christoph (szerk.): The living handbook of narratology. Hamburg: The Interdisciplinary Center for Narratology, 2014. Internetes elérés: https://www-archiv.fdm.uni-hamburg.de/lhn/contents.html MONTOLIO, Estrella. Manual práctico de escritura académica II. Barcelona, Ariel, 2000, 225, ISBN 978-84-344-2868-3. PUJANTE SEGURA, Carmen María: MOOC Para hacer comentarios narratológicos. Universidad de Murcia, 2020. Internetes elérés: https://tv.um.es/canal?serie=25172&page=0 WIMMER, Ágnes – Juhász, Péter – Jeney, Johanna: Hogyan írjunk...? 101 tanács (szak) dolgozatíróknak. Budapest, Alinea Kiadó, 2009. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A hallgató átlátja a spanyol nyelvhez tartozó szövegek és kulturális és nyelvi jelenségek befogadásának és létrehozásának bevett eljárásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait. A hallgató megtanulja elkülöníteni a tudományos szöveget az egyéb szövegtípusoktól, és elsajátítja a tudományos szöveg írásának szintaktikai, szemantikai és formális követelményeit. b) képességei Az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban fogalmaz spanyol nyelven, világos, részletes szövegeket alkot különféle témában, különösen az adott újlatin nyelv kulturális témaköreivel kapcsolatosan. Az itt megszerzett képességek előkészítik arra, hogy az egyetemi évei során teljesíteni tudja a későbbiekben elvárt feladatokat. |