Tantárgy adatlapja
A
szeminárium célja, hogy a hallgatók a képzés során megszerzett dráma- és
színházismeret elméleti kompetenciát megfelelő szakmai biztonsággal legyenek
képesek átültetni a gyakorlatba. A színházi projektek megtervezése,
létrehozása, menedzselése. A rendezés alapjainak elsajátítása. Megismerkednek
a különböző mis-en scene technikákkal. Gyakorolják a színházi háttérmunkás
szerepkörét (súgó, ügyelő, asszisztens, kellékes, stb.). |
A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal
(szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: 1. Gabnai
Katalin: Drámajátékok, Helikon, 2015, ISBN 9789632277394 2. Pavis,
Patrice: Előadáselemzés, Balassi, 2003, ISBN 9635064493 3. Barba, Eugenio:
Papírkenu, Spectaculum, 2001, ISBN 9639136700 4. Ruszt
József: Színészdramaturgia, A színitanoda, Hevesi Sándor Színház, ISBN
9789638889317 Ajánlott irodalom: 1.
Diákszínház. Színdarabok diákoknak (szerk. Kaposi József) 293 p. ISBN
978-615-5224-73-7 2. Földes
Anna: A rendezőé a szó, Népművelődési Propaganda Iroda, 1974. 142 p. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - A
képzést követően megfelelő szakértelemmel felvértezve képes: - gyermekszínházi
és/vagy diákszínpadi előadás létrehozására - ünnepi műsorok
megszervezésére, létrehozására - vallási szertartások
megrendezésére. - Jól
tájékozott a hazai és a nemzetközi színházi trendben. b) képessége - Kreatív
és magabiztos tájékozódás a színházi adaptáció terén - Képes a
csoportkohézió, a csoporton belüli feladatvállalások, a belső elosztású
csoporttevékenységek kialakítására. - Jó
kommunikációs képesség c) attitűdje - Felismeri, hogy a kulturális és
társadalmi jelenségek értelmezése, megértése a színházi nyelvi eszközök
segítségével könnyebben találnak utat a közönséghez - Nyitott a szakmai innováció
minden formája iránt, befogadó, de nem gondolkodás nélkül elfogadó az
elméleti, gyakorlati és módszertani újításokkal szemben d)
autonómiája és felelőssége - Saját szakmai közegében olyan
történetileg és politikailag koherens egyéni álláspontot alakít ki, amely
segíti önmaga és környezete fejlődését, tudatosodását - Szakmai és társadalmi fórumokon
szuverén szereplőként jeleníti meg nézeteit, felelősen képviseli szakmáját - Megszerzett tudását a pedagógia
terén, az oktatásban újszerű módon kamatoztatja |