Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: hogy a hallgatók megismerjék a
legfontosabb szervezetfejlesztési problémákat és gyakorlatokat, továbbá
felismerjék, hogy ezek hogyan és milyen módon alkalmazhatók a különböző
köznevelési intézményekben. A főbb
tematikai csomópontok: 1. A szervezeti modellek, formális, informális
csoportok 2. A szervezeti kultúra és a vezetés (ösztönzés és
motiváció) 3. A folyamatszervezés, a mérföldkövek szerepe 4. Az informatikai rendszerek felhasználása a
szervezési kérdésekben |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: - Bakacsi Gyula: Szervezeti magatartás és vezetés (KJK
1998) - Dobák Miklós: Szervezeti formák és vezetés (KJK
2000) -
Stanley
McChrystal: Csapatok csapata, szervezeti együttműködés és elköteleződés
felsőfokon (HVG 2016) |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek kialakításához
a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
Ismeri a
szervezeti formákat és az ezeket meghatározó struktúrákat
pan style="font-family:"Times New Roman",serif;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-fareast-language:HU">-
Ismeri a
szervezetek alrendszereinek sajátosságai, tudja az egyén – csoport –
szervezet viszonyrendszerének jellemzőit b) képességei -
Képes a
szervezési technikák beazonosítására az intézményvezetéshez kapcsolódóan - Képes elméleti szervezési ismereteit a gyakorlatba
is átültetni. c) attitűdje - Elkötelezett
az együttműködésen alapuló vezetői gyakorlat alkalmazása mellett. |