Tantárgy adatlapja
Elsajátítandó ismeretanyag: Az irodalom társművészetei, alkalmazási lehetőségeik kipróbálása. Drámapedagógia az óvodában. Bábjáték. Rajzfilmek, tévécsatornák, számítógéphasználat. Az irodalmi nevelés szervezeti formái; alapvető módszerei; az érdeklődéskeltés lehetőségei (motiváció, kezdeményezés). Kialakítandó kompetenciák: Tájékozódás a társművészetekben. Saját érdeklődés irányának megtalálása és elmélyítése. Módszertani jártasság bővítése. A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) Kötelező irodalom: Dankó Ervinné, Irodalmi nevelés az óvodában, Budapest, Okker, 2004, ISBN 963-9228-83-4 Előd
="font-size: 11pt"> Nóra (szerk.), Add tovább! Drámajátékok 6-7 éveseknek, Veszprém, Candy Kiadó, 1994, ISBN 963-85259-1-6 Gabnai Katalin, Drámajátékok, Budapest, Tankönyvkiadó, 1993, ISBN 963-18-1949-3 Horváthné Kiszeli Terézia, Bábozás. útmutató pedagógusoknak, Budapest, Tárogató, 1994, ISBN 963-8491-45-0 Ranschburg Jenő, Áldás vagy átok? Gyerekek a képernyő előtt, Budapest, Saxum, 2006, ISBN 963-7168-71-0 Ajánlott irodalom: Gőbel Orsolya, A fantázia tengerén – Varázsjátékok, Budapest, L’Harmattan, 2010, ISBN 978-963-9683-69-3 Mészáros Vincéné, Óvodai bábjátékok, Budapest, Tankönyvkiadó, 1987, ISBN 963-17-9905-0 Péter Etelka, A drámapedagógia a szóbeli kifejezőkészség fejlesztésében, In: Módszertani Közlemények, 1994, 34. évf. 2. sz. p. 89–92. Székely Andrea, Bábjáték. A világ befogadásának elérhetősége 3., Budapest, Educatio, 2009