Tantárgy adatlapja
A kurzus során a hallgatók megismerkednek a frankofónia elméletével és intézményeivel, a posztkoloniális elméletekkel, az európai, afrikai és kanadai frankofón országok történetével, kultúrájával, különös tekintettel a migráció, az identitás és a nyelv összefüggéseinek kérdéseivel. A kurzuson megszerzett tudás segítségével tágabb kontextusba helyeződnek a francia nyelvről és Franciaországról kapott ismeretek is. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Joubert, Jean-Louis, Les voleurs de langue Traversée de la francophonie littéraire, éd. Philippe Rey, 2006. Beniamino, Michel, La francophonie littéraire. Essai pour une théorie, Paris, L’Harmattan, 1999, coll. Espaces francophones. Moura, Jean-Marc, Littératures francophones et théorie postcoloniale, Paris, PUF, 1999. A posztmodern irodalomtudomány kialakulása, Szöveggyűjtemény, szerk. Bókay Antal, Vilcsek Béla, Szamosi Gertrud, Sári László, Budapest, Osiris, 2002. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri a magyar és európai identitás szakterületileg legfontosabb kulturális szövegeit, kontextusait, valamint, ha van, legalább egy, a saját szakirányához kapcsolódó Európán kívüli kultúra legfontosabb vonásait. - Átlátja az adott újlatin nyelvhez tartozó szövegek és kulturális jelenségek befogadásának bevett eljárásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait. b) képességei - Képes legalább egy, a szakirányához kapcsolódó, Európán kívüli kultúra, eszmerendszer szempontjából az adott újlatin nyelvű kultúra jelenségeit értelmezni. - Átlátja a nemzeti identitásképző diskurzusok felépítését, működését, és ezeket a kulturális jelenségeket az európaiság kontextusában értelmezi. |