Tantárgy adatlapja
A latin-amerikai spanyol nyelvű irodalom történetének vázlatos áttekintése a gyarmatosítástól napjainkig. A felfedezések korától a függetlenségig tartó szakaszból csak az egyetemes irodalom szempontjából is fontos szerzők és alkotások szerepelnek. A tárgy célja a legfontosabb irányzatok, alkotók és művek megismertetése, valamint a már korábban az irodalom órákon más összefüggésben tárgyalt és megismert szövegek történeti kontextusba helyezése. A cél a spanyol nyelvű irodalmak történetének összefoglalása a középkortól kezdve napjainkig. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
ANDERSON Imbert, Literatura hispanoamericana, México, FCE, 2003, 519, ISBN 968160265x BELLINI Guiseppe, Historia de la literatura hispanoamericana, Madrid, Castalia, 1986, 711, ISBn 84703975750 OVIEDO José Miguel, Historia de la literatura Hispanomaericana, Madrid, Alianza, 1995, 386, ISBN 8420682004 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - A hallgató ismeri a magyar és európai identitás szakterületileg legfontosabb kulturális szövegeit, kontextusait, valamint a saját szakirányához kapcsolódó Európán kívüli kultúra legfontosabb vonásait. b) képességei -Átlátja a nemzeti identitásképző diskurzusok felépítését, működését, és ezeket a kulturális jelenségeket az európaiság kontextusában értelmezi. -Képes a szakirányához kapcsolódó, Európán kívüli kultúra, eszmerendszer szempontjából a spanyol nyelvű kultúrák jelenségeit értelmezni. |