Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Kooperatív tanulás
Tárgy kódja: BT-PSZ-4340
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/5/0
Kreditérték: 5
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Miklós Ágnes Kata
Tárgyleírás:

A kurzus célja: A hallgatók megismerik az adaptivitás fogalmát, előnyeit, gyakorlati megvalósítás módszereit, a projektoktatás főbb kérdéseit. Bővüljön módszertani eszköztáruk, és ezáltal változatos motivációs lehetőségeket alkalmazhatnak a foglalkozásokon, tanítási órákon.

Főbb tematikai csomópontok:

1.       Az adaptivitás fogalma, előnyei, gyakorlati megvalósítása

2.       Differenciálási módszerek elmélete és gyakorlata

3.       A projektoktatás elmélete, gyakorlata

4.       Egyéb motiváló és interaktív közösségi játékok

  1.  

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

-        Ginnis, Paul (2018) Tanítási és tanulási receptkönyv - Az izgalmas és élvezetes tanulás eszközei. Alexandra Könyvesház Kft.

-        Heacox, Diane (2006) Differenciálás a tanításban, tanulásban. Kézikönyv a 3-12. évfolyam számára. Szabad Iskolákért Alapítvány.

-        Kagan, Spencer – Kagan, Miguel (2009) Kooperatív tanulás. Ökonet Szolgáltató és tan Kft.

-        M. Nádasi Mária (2010) A projektoktatás elmélete és gyakorlata. Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.

-        Radicsné Szerencsés Katalin (2008) Minőségi munka a tanítási órákon. Módszerek a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztéséhez. APC Stúdió, Gyula.

Ajánlott irodalom:

-         M. Nádasi Mária (2003) Projektoktatás. Gondolat Kiadó Kör

-        M. Nádasi Mária (2007) Adaptivitás az oktatásban. Eötvös Kiadó.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a) tudása

-        Ismeri a differenciálás, adaptivitás elméleti és gyakorlati kérdéseit, a gyakorlati megvalósítás módszereit.

-        Ismeri a kooperatív oktatás elméletét és alapgyakorlatait.

-        Ismeri a projektoktatás kereteit, jellemzőit.

b) képességei

-       Képes alkalmazni a differenciálás, projektoktatás, az adaptív tanulásszervezés módszereit.

c) attitűdje

-        Nyitott a kooperatív oktatás gyakorlati és sokszínű alkalmazása terén.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

fejlesztő, differenciáló pedagógia területen pedagógus-szakvizsgára felkészítő BSLP-XPSZD szakirányú továbbképzés Levelező magyar 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe