Tantárgy adatlapja
A kurzus célja: A hallgatók megismerik az
adaptivitás fogalmát, előnyeit, gyakorlati megvalósítás módszereit, a
projektoktatás főbb kérdéseit. Bővüljön módszertani eszköztáruk, és ezáltal
változatos motivációs lehetőségeket alkalmazhatnak a foglalkozásokon,
tanítási órákon. Főbb tematikai
csomópontok: 1. Az adaptivitás fogalma,
előnyei, gyakorlati megvalósítása 2. Differenciálási módszerek
elmélete és gyakorlata 3. A projektoktatás
elmélete, gyakorlata 4.
Egyéb motiváló és interaktív közösségi játékok |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Ginnis, Paul (2018) Tanítási és
tanulási receptkönyv - Az izgalmas és élvezetes tanulás eszközei.
Alexandra Könyvesház Kft. -
Heacox, Diane (2006) Differenciálás
a tanításban, tanulásban. Kézikönyv a 3-12. évfolyam számára. Szabad
Iskolákért Alapítvány. -
Kagan, Spencer – Kagan, Miguel (2009) Kooperatív
tanulás. Ökonet Szolgáltató és tan Kft. -
M. Nádasi Mária (2010) A
projektoktatás elmélete és gyakorlata. Magyar Tehetségsegítő Szervezetek
Szövetsége. -
Radicsné Szerencsés Katalin (2008) Minőségi
munka a tanítási órákon. Módszerek a sajátos nevelési igényű gyermekek
fejlesztéséhez. APC Stúdió, Gyula. Ajánlott
irodalom: -
M. Nádasi Mária (2003) Projektoktatás. Gondolat Kiadó Kör -
M. Nádasi Mária (2007) Adaptivitás
az oktatásban. Eötvös Kiadó. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
Ismeri a differenciálás, adaptivitás elméleti és gyakorlati
kérdéseit, a gyakorlati megvalósítás módszereit. -
Ismeri a kooperatív oktatás elméletét és alapgyakorlatait. -
Ismeri a projektoktatás kereteit, jellemzőit. b) képességei -
Képes
alkalmazni a differenciálás, projektoktatás, az adaptív tanulásszervezés
módszereit. c) attitűdje -
Nyitott a kooperatív oktatás gyakorlati és
sokszínű alkalmazása terén. |