Tantárgy adatlapja
A
diplomamunka megírásának célja: a hallgató bizonyítsa, hogy elsajátította a
pedagógus szakma műveléséhez szükséges pedagógiai, pszichológiai, módszertani
ismereteket és kompetenciákat, azokat képes integrálni és oktató-nevelő
munkájában alkalmazni. Ismeri a lényeges tudományos-szakirodalmi,
szakmódszertani eredményeket, képes azok alapján munkáját önállóan
megtervezni, a tanítás és/vagy pedagógiai feladat eredményességét értékelni.
Képes továbbá a tanulók teljesítményéről és fejlődéséről, ill. a
tanulási-tanítási folyamatról gyakorlati tapasztalatokat gyűjteni, az
adatokat elemezni, következtetéseket megfogalmazni, és az eredményeket saját
munkájában alkalmazni. Képes saját maga és tanulói munkáját reflektív módon
szemlélni, tapasztalatait konstruktív módon beépíteni személyiségébe és
munkájába. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Falus Iván (szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Budapest: Műszaki Könyvkiadó, 2004. ISBN 9789631626643 Fercsik Erzsébet: Dolgozatírás-felsőfokon. Budapest: Krónika Nova Kiadó, 2003. ISBN 9639128945 Earl Babbie: A ?társadalomtudományi kutatás gyakorlata. Budapest: Balassi Kiadó, 2008. ISBN 9789635067640 Majoros Pál: Kutatásmódszertan avagy: hogyan írjunk könnyen, gyorsan jó diplomamunkát. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2003. ISBN 9631941442 Ajánlott irodalom Eco, Umberto: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest: Gondolat, 1992. ISBN 9632827082 Gyurgyák János: Szerkesztők és szerzők kézikönyve. Budapest: Osiris Kiadó, 1997. ISBN 9633792274 Maróti Gábor: Tudományelméleti és kutatásmódszertani alapismeretek. Budapest: Synthagma Kiadó, 2009. ISBN 9639051673 Szabó Katalin: Kommunikáció felsőfokon. Budapest:
Kossuth, 2001. ISBN 9630939223 |