Képzés adatlapja
Mintatanterv neve: Kelet-Ázsia tanulmányok
Képzéskód: BMNT-XKÁZS
Képzési szint: mesterképzés (MA/MSc)
Tagozat: Nappali
Képzési terület / tudományterület: társadalomtudomány
Képzés nyelve: magyar
Félévszám: 4 félév
Kreditszám: 120
Felelős kar: BTK
Képzés célja: A mesterképzési szak célja olyan magasan kvalifikált, széles társadalomtudományi műveltséggel rendelkező szakemberek képzése, akik képesek Kelet-Ázsia, mint régió és az egyes országok nemzetközi életben betöltött helyének, szerepének értelmezésére, ismerik a nemzetközi viszonyok elméleti és gyakorlati összefüggéseit. Történeti, társadalomtudományi és szakmai műveltségük birtokában képesek analitikus és szintetizáló gondolkodásra. Tárgyi tudásuk alkalmassá teszi őket a gazdasági, politikai folyamatok megértésére, előrejelzésére. Magas szintű nyelvi felkészültségük lehetővé teszi számukra a források feldolgozását és elemzését. A végzett hallgatók ismerik és értik a térség fejlődési tendenciáit. Megszerzett ismereteik birtokában alkalmasak tanulmányaik doktori képzésben történő folytatására.
a) A mesterképzési szakon végzettek ismerik:
– a kelet-ázsiai államok politikai, gazdasági rendszerét;
– a kelet-ázsiai államok történetét;
– a kelet-ázsiai államok külkapcsolati és biztonságpolitikai rendszerét;
– a kelet-ázsiai államok társadalmi problémáit;
– a kelet-ázsiai államok szellemi és kulturális örökségét;
– valamely kelet-ázsiai állam nyelvét;
– a nemzetközi elemzések problémamegoldó technikáit;
– a szakmai-etikai normákat;
– nemzetközi kapcsolatok komplex rendszerét.
b) A mesterképzési szakon végzettek alkalmasak:
– önálló elemző munka elvégzésére;
– a Kelet-Ázsiára vonatkozó folyamatok megértésére, előrejelzésére és formálására;
– gazdasági, politikai, jogi szakterületeken döntések előkészítésére és döntések meghozatalára;
– szakmai-tudományos vitákban való részvételre;
– integrált ismeretek széles körű alkalmazására a társadalomtudományok és a külügyi elemzés területén;
– nemzetközi kapcsolatok építésére;
– szakterületükön tárgyalások lefolytatására idegen nyelven;
– diplomataként, szakértőként, kutatóként, újságíróként, illetve az államigazgatás és a multinacionális vállalatok alkalmazottjaiként különböző feladatok ellátására.
c) A szakképzettség gyakorlásához szükséges személyes adottságok, készségek:
– lényeglátás és kreativitás;
– önálló szakmai vélemény kialakításának képessége;
– problémacentrikus szemléletmód, problémamegoldó képesség;
– felelősségteljes magatartás a nemzetközi elemzések során szerzett tudás és információk kezelését illetően;
– szakmai továbbképzés, önművelés iránti nyitottság;
– toleráns magatartásforma: más vélemények tiszteletben tartása;
– kritikai magatartásforma a vizsgált jelenségek és a megismert elméleti paradigmák vonatkozásában;
– kooperatív magatartás: alkalmasság csoportmunkára;
– módszertani tudatosság.
a) A mesterképzési szakon végzettek ismerik:
– a kelet-ázsiai államok politikai, gazdasági rendszerét;
– a kelet-ázsiai államok történetét;
– a kelet-ázsiai államok külkapcsolati és biztonságpolitikai rendszerét;
– a kelet-ázsiai államok társadalmi problémáit;
– a kelet-ázsiai államok szellemi és kulturális örökségét;
– valamely kelet-ázsiai állam nyelvét;
– a nemzetközi elemzések problémamegoldó technikáit;
– a szakmai-etikai normákat;
– nemzetközi kapcsolatok komplex rendszerét.
b) A mesterképzési szakon végzettek alkalmasak:
– önálló elemző munka elvégzésére;
– a Kelet-Ázsiára vonatkozó folyamatok megértésére, előrejelzésére és formálására;
– gazdasági, politikai, jogi szakterületeken döntések előkészítésére és döntések meghozatalára;
– szakmai-tudományos vitákban való részvételre;
– integrált ismeretek széles körű alkalmazására a társadalomtudományok és a külügyi elemzés területén;
– nemzetközi kapcsolatok építésére;
– szakterületükön tárgyalások lefolytatására idegen nyelven;
– diplomataként, szakértőként, kutatóként, újságíróként, illetve az államigazgatás és a multinacionális vállalatok alkalmazottjaiként különböző feladatok ellátására.
c) A szakképzettség gyakorlásához szükséges személyes adottságok, készségek:
– lényeglátás és kreativitás;
– önálló szakmai vélemény kialakításának képessége;
– problémacentrikus szemléletmód, problémamegoldó képesség;
– felelősségteljes magatartás a nemzetközi elemzések során szerzett tudás és információk kezelését illetően;
– szakmai továbbképzés, önművelés iránti nyitottság;
– toleráns magatartásforma: más vélemények tiszteletben tartása;
– kritikai magatartásforma a vizsgált jelenségek és a megismert elméleti paradigmák vonatkozásában;
– kooperatív magatartás: alkalmasság csoportmunkára;
– módszertani tudatosság.
Képzésre bejutás feltétele:
oklevél, felvételi eljárás
Mintatanterv neve | Letölthető mintatanterv |
---|---|
Kelet-Ázsia tanulmányok MA egalizáló tárgyak | |
Kelet-Ázsia tanulmányok MA egalizáló tárgyak | |
Kelet-Ázsia tanulmányok MA mintatanterv (2022) | |
Kelet-Ázsia tanulmányok MA mintatanterv (2023) | |
Kelet-Ázsia tanulmányok MA mintatanterv (2024) |