Mandácskó Zoltán: rendkívül intenzív, produktív, kreatív időszak van a hátunk mögött

2020.06.09.

Márciusban több egyetemi szervezet - az Információs Technológiai és Bionikai Kar, az Üzemeltetési Osztály és az Informatikai Osztály – feladatul kapta a távolléti oktatásra való gördülékeny átállás megvalósítását. A csapat egyik oszlopos tagja Mandácskó Zoltán, aki az ITK végzett hallgatója, mérnök informatikus, okleveles mérnök tanár, elektronikus kereskedelmi szakmérnök és 2008 óta egyetemünk munkatársa. A következő sorokban a munka folyamatáról és az összekovácsolódásról mesél.

   "Nagyon megörültem a feladatnak, mert lehetőségről szól, mely olyan változás szelét hozhatja el a megálmodott koncepcióval, amelyben innováció van, hisz nem elég csak egyfajta képzésre találni valamit, hanem hittudományban, bölcsészet- és társadalomtudományban, jogtudományban és az informatikában is egyaránt működő rendszert kell felépíteni. Olyan rendszert, ami kellően megbízható, multifunkcionális, teljes körűen támogatható, a jelenlegi rendszereinkkel együttműködő.

   Bármennyire is borzalmas volt naponta olvasni a lehangoló híreket a koronavírus terjedéséről a világon, azon dolgoztunk, hogy egymás után teszteljük a rendszereket és olyan dokumentációt állítsunk össze, ami a korlátozások között is használható lesz és a hallgatóink nem szenvednek kárt. Mert itt az ő életük, jövőjük a tét. Komoly erőt adott az mindannyiunknak, hogy jót és előremutatót tehetünk, ami akár a korlátozások feloldása után is működhet tovább.

   Miután megkaptuk a feladatot, egy-két személyes egyeztetést leszámítva, online egyeztetve szerveztük, terveztük a munkát. Az volt a cél, hogy találjunk egy keretrendszert, amely összefog mindent. Fontos volt az is, hogy az oktatás mellett rögtön már a vizsgáztatásra is készüljünk, hogy olyan rendszert alakítsunk ki, amely mindkét folyamatot kiszolgálja.

   Természetesen felmerültek kérdések, de azokat tisztázva 2020. március 23-án elindult a távoktatásunk. Senkinek sem volt egyszerű ez az időszak. A munkaórák számolásának egy idő után már nem volt értelme. Minden napom abból állt, hogy az irodámban ülve reggeltől estig távoktattam az adminisztratív személyzetet, az oktatókat a lehetőségekre, konzultáltam csoportosan, egyénileg, hogy a lehető legtöbb és legjobb órákat tarthassák a Kollégák. Emellett persze folyamatosan érkeztek az oktatási anyagok, amiket archiváltunk, javítottunk, visszaküldtünk, ha nem volt megfelelő minőségű, vagy nem volt megjeleníthető.

   Minden nehézség ellenére egy rendkívül intenzív, produktív, kreatív időszak van a hátunk mögött. Ennek az időszaknak köszönhetem, hogy a Kollégáim Barátaim lettek, a már meglévő munkatársi, baráti körben pedig még erősebb kötelék alakult ki. Ez volt a legfantasztikusabb, ahogy összekovácsolta ez a projekt a különböző telephelyen levő és más-más feladatokkal foglalkozó kollégákat. Nagy köszönet Naszlady Márton Besének, Dr. Tornai Kálmánnak, Dr. Zsedrovits Tamásnak az ITK-ról, akik a tesztelésben, dokumentum írásban, programozásban segítettek. Dr. Iván Kristóf dékánnak a végtelen támogatásáért. Ákos Péter János kollégámnak, akire mindig lehetett számítani, aki ha konzultáltam felvételt készített, vágott, hangosított, fényelt, archivált. Köszönet a PPKE vezetőségének, hogy bizalmukról biztosítottak és elfogadták a kidogozott koncepciónkat. Hatalmas nagy köszönet a PPKE IT csapatának, azon belül is kiemelten Mauréry Krisztiánnak és Szűcs Ádámnak, akik a rendszer hibáit javították folyamatosan a háttérben. Köszönet az Üzemeltetési Osztály munkatársainak, akik biztosították a tiszta és így komfortosabb munkakörnyezetet. Köszönöm Önöknek Oktatók, Munkatársak a megértést, a türelmet, azt, hogy bíztak bennem és egyben gratulálok is ahhoz, hogy ezt az időszakot sikeresen átvészeltük és tanultunk belőle. Itt kell megköszönnöm a családjainknak, akik támogattak minket és elfogadták, hogy sokat éjszakázunk.

   Viszont akik a legjobbak, a legtutibbak voltak azok a Hallgatóink. Akik elfogadták, hogy nem lesz minden ugyanolyan. Akik elfogadták, hogy mi oktatók botladozunk és ismerkedünk a rendszerrel. Akik írtak mindig egy-egy bátorító szót és akiknek mi is írhattunk, még ha csak Neptun kódokat is láttunk magunk előtt. Akik most otthon ülnek a képernyők előtt és így adnak tanúbizonyságot a tudásukról.

   Sokan teszik fel azt a kérdést, hogy: Mi lesz a jövő oktatása? Merre tovább? Fogjuk használni ezen rendszereket? Azt remélem, hogy a jövő oktatását hozta el a távoktatás. Olyan oktatást, ahol a sallangot elhagyjuk, ahol a frontális előadások egy része eltűnik, átalakul. Ahol a lényeg a minél több szemináriumon és konzultáción lesz. Hisz ezért jó oktatónak lenni. A közös munkáért. Sokkal egyszerűbb úgy dolgozni a hallgatókkal, dolgoztatni a hallgatókat, ha a kommunikáció kétirányú. Hiszem és tudom, hogy a fejlődés útjára léptünk azzal, hogy digitalizáltuk magunkat. Itt nem szabad megállni. Mérlegelni kell, a gyermekbetegségektől meg kell szabadulni, a hibákat ki kell javítani és így tovább. Hajrá Pázmány!"

Fotó: Mandácskó Zoltán


 

Események

13.
2025. márc.
PPKE
Szakkollégiumi konferencia
13.
2025. márc.
BTK
Tanítók Napja
Iohanneum Díszterem
19.
2025. márc.
JAK
Véradás az egyetemen
E2 előadó előtti tér
20.
2025. márc.
ITK
Véradás 2025 tavasz
Pázmány ITK
28.
2025. márc.
BTK
Doktori Iskolák Nyílt Napja
Danubianum
02.
2025. ápr.
JAK
Áder János: A klímaváltozás hatásai és a fenntartható fejlődés
E3 előadó
További események
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe