Tantárgy adatlapja
A tantárgy a 19. és a 20. századi építészet specifikus kérdéseivel foglalkozik, a BA-s 19-20. századi ismeretanyag alapjaira építve. Az egyes félévekben különböző országok és városok (pl. Nagy-Britannia, Franciaország, Németország, Bécs) 19. és 20. századi építészetének stílusjelenségeit vizsgáljuk kronologikus rendben. A vizsgázó hallgatónak ismernie kell a korban jellemző stílusirányzatokat, alkotó jeles építészek életművét, alkotásaikat, de a kevésbé
"font-family:'PT Sans';font-size:11pt;"> ismert tervező |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Pl.: Bécs építészete a 19-20. században Kötelező irodalom: - Renate Wagner-Rieger: Wiens Architektur im 19. Jahrhundert. Wien, 1970. - Walter Krause: Geschichte der Bildenden Kunst in Österreich. 19. Jahrhundert. Wien, 2002. Baukunst - Moravánszky Ákos: Versengő látomások. Budapest, 1998. Ajánlott irodalom: - Renate Wagner-Rieger: Theophil von Hansen. Wiesbaden, 1980. - Otto Antonia Graf: Otto Wagner. Wien, 1985, 1990, 1994, 1997, 1999, 2000 - Eve Blau: The Architecture of Red Vienna. Cambridge, London, 1999. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri az elméleti problémafelvetés és problémamegoldás hagyományos és mai változatait, és jártasságot szerez a problémák szakszerű kezelésének gyakorlataiban. - Ismer bölcseleti, művészeti alapszövegeket, alapműveket és alapproblémákat. b) képességei - Képes argumentumok azonosítására, átgondolására, valamint ezeknek élőszóban és írá sban vázlatos vagy részletes bemutatására. - Képes a szövegfeldolgozás, a szövegelemzés és -értelmezés, valamint a kritikai elsajátítás technikáinak alkalmazására. - Képes művelődési, művészeti és műemlékvédelmi intézményekben, kutatóintézetekben, az igazgatás területén, oktatási és ismeretterjesztési fórumokon, a tömegkommunikációban a kultúrakutatáshoz kapcsolódó feladatkörök ellátására, akár középvezetői szinten is. |