Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: A befogadó óvoda
Tárgy kódja: BBLOP07300
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/10/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Miklós Ágnes Kata
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

Az óvodai nevelés integrációs feladatainak megismertetése a hallgatókkal, a differenciálás jelentőségének tudatosítása.

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

Az egyéni differenciálás és az egyéni bánásmód alkalmazásának területei az óvodában, különös tekintettel a beszoktatás-befogadásra és a kiemelt figyelmet igénylő gyermekekre.

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

Tevékenységen, megfigyelésen, játékon alapuló foglalkozásminták bemutatása és megvitatása a témakörhöz kapcsolódóan.

Foglalkozástervezetek hallgatói elkészítése és bemutatása a témakörhöz kapcsolódóan, ezek megbeszélése és vitája.

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

CHorváthné Vertike Andrea: Differenciálás az óvodában – módszertani segédlet, Pécsi Éltes EGYMI Utazó Gyógypedagógusi Hálózat, 2018.

Zágon Bertalanné (szerk.): Differenciálás heterogén csoportban, Educatio, Budapest, 2008. ISBN 978-963-979-524-2

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Podráczky Judit: Különlegesek – Adalékok a differenciálás módszertanához, Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt, Budapest, 2013. ISBN 9638959568

Jaskóné Gácsi Mária: Hátrányos helyzetű gyermekek az óvodában óvodapedagógusi tükörben, In: Szabó-Tóth, Kinga (szerk.) Kulturális és társadalmi innovációk, fenntarthatóság és kreatív turizmus, Miskolci Egyetem BTK (2024) 98 p. pp. 43-47. ISBN 978-963-358-325-8

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

A tárgy az óvodapedagógus hallgatók számára nélkülözhetetlen differenciálási képességek fejlesztéséhez, az óvodai nevelésben előforduló differenciálási lehetőségek megismeréséhez és ezek jelentőségének tudatosításához járul hozzá.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

óvodapedagógus BALP-VOP alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 6 félév BTK
óvodapedagógus [nemzetiségi óvodapedagógus (német)] BALP-XOPN alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 6 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe