Tantárgy adatlapja
A gyakorlat során a hallgatók két iskoláskorú gyermek vizsgálatán keresztül nyerhetnek bepillantást az életkori szakasz jellegzetességeibe, miközben gyakorlatot szereznek a fejlődéslélektani jegyzőkönyv-vezetésben, illetve a saját megfigyelésekről szóló beszámolók megtervezésében is. A vizsgálatok a kognitív fejlődés, az emlékezet fejlődése, az érzékelés és észlelés fejlődése, az emlékezet, a képzelet és a beszéd fejlődésének területeire terjednek ki.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kósáné Ormai, V. (1990). Fejlődéslélektani gyakorlatok I-II. Budapest: Tankönyvkiadó
Feuer, M. (2000). A gyermekrajzok fejlődéslélektana. Budapest: Akadémiai. ISBN 9630577321
Cole, M., & Cole, S. R. (2003) Fejlődéslélektan. Osiris, Budapest. ISBN 9633894735
Mérei, F. & V. Binét, Á. (1998) Gyermeklélektan. Medicina, Budapest. ISBN 9632425332
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Kognitív fejlődés, az emlékezet fejlődése, az érzékelés és észlelés fejlődése, az emlékezet, a képzelet és a beszéd fejlődésének gyermekkorban.
Kognitív és érzelmi fejlődés iskolás korban.
b) képességei
Megfigyelési technikák.
Fejlődéspszichológiai jegyzőkönyvvezetés.
span>