Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Academic Communication
Tárgy kódja: BMLAN00200A
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/20/0
Kreditérték: 10
Az oktatás nyelve: angol
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Pellérdi Márta
Tárgyleírás:

 

Az előadássorozat a 20-21. század irodalomelméleti ’iskoláit’ mutatja be, valamint a XX. században kibontakozott – az irodalomelmélettel többnyire párhuzamos elméleti alapvetésekből kiinduló, ezért azzal szoros rokonságot mutató – kultúraelméleti megközelítésekről is áttekintést ad. Megismerteti a hallgatókat az esetleges közös előfeltevésekkel, alapvető különbségekkel, valamint azokkal a kísérletekkel, amelyek a különböző elméletek közötti párbeszédet kívánták elősegíteni. Az előadásokon az egyes iskolákkal kulcsfontosságú elméleti szövegek elemzése segítségével ismerkednek meg a hallgatók. Az előadások tehát nemcsak elméleteket szeretnének bemutatni, hanem arra is példát szeretnének adni, miképpen lehet egy elméleti szöveget olvasni, értelmezni a tudományos szigor eszközeivel, felkészítve a hallgatókat, hogy a későbbiekben, esetleg a PhD képzésben, önállóan olvashassanak más elméleti szövegeket is.

A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN)

Kötelező irodalom:

RICOUER , Paul, The hermeneutical function of distanciation, In: T

an>HOMPSON , John B. (szerk.), Hermeneutics and the human sciences, Cambridge, CUP, 1981, 131-144, ISBN 0-521-28002-8

FISH , Stanley, Interpreting the ‘Variorum’, In: Critical inquiry, Vol. 2, No. 3., 1976, 465-485

GREENBLATT , Stephen, Towards a poetics of culture, In: GREENBLATT , Stephen, The Greenblatt reader, Malden, Oxford, Blackwell Publishing, 2005, 18-29, ISBN 1-405-11565-3

KASTAN , David Scott, Are we being interdisciplinary yet?, In: KASTAN , David Scott, Shakespeare after theory, New York, London, Routledge, 1999, 37-48, ISBN 0-415-90113-8

BOOTH , Wayne C., Resurrection of the implied author : why bother?, In PHELAN , James, A companion to narrative theory, Malden, Oxford, Blackwell Publishing, 2005, 75-88, ISBN 978-1-4051-1476-9

WORTHEN , W. B., Disciplines of the text/sites of performance, In: The drama review, Vol. 39, No. 1., 1995, 13-28

SANDERS , Julie, Defining terms, In: SANDERS , Julie, Adaptation and appropriation, Abingon, New York, Routledge, 2006, 15-42, ISBN 0-415-31171-3

HAYLES, Katherine N., Translating media, In: HAYLES, Katherine N., My mother was a computer, Chicago, London, The University of Chicago Press, 2005, 89-116, ISBN 0-226-32148-7

FRYE , Northrop, The archetypes of literature, In: LODGE , David, 20th Century literary criticism : a reader, London, Longman, 1972, ISBN 0-582-48422-7

GENETTE , Gerard, Structuralism and literary criticism, In: LODGE , David, 20th Century literary criticism : a reader, London, Longman, 1972, ISBN 0-582-48422-7

DE MAN , Paul, Semiology and rhetoric, In: DE MAN

>, Paul, Allegories of reading : figural language in Rousseau, Nietzsche, Rilke, and Proust, New Haven, Yale University Press, 1979, 3-19, ISBN 0-300-02322-7

MOI , Toril, Feminist, female, feminine, In: BELSEY , Catherine, MOORE , Jane (szerk.), The feminist reader : essays in gender and the politics of literary criticism, Basingstoke, London, Macmillan Press, 1997, 116-32, ISBN 1-57718-130-1

KRISTEVA , Julia, Approaching Abjection, In: KRISTEVA , Julia, The power of horror, New York, Guilford, Surrey, Columbia University Press, 1982, 1-31, ISBN 0-231-05346-0

ATTRIDGE , Derek, Innovation, literature, ethics : relating to the other, In: PMLA, Vol. 114, No. 1, Special Topic: Ethics and Literary Study, 1999, 20-31

Ajánlott irodalom:

DAVIES , Todd F., WOMACK , Kenneth (szerk.), Mapping the ethical turn, Charlottesville, London, University Press of Virginia, 2001, ISBN 0-8139-2055-8

MORLEY , David, ROBINS , Kevin (szerk.), British cultural studies : geography, nationality, and identity, Oxford, OUP, 2001, ISBN 0-19-874206-1

   

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

anglisztika BMLB-IAN mesterképzés (MA/MSc) Levelező angol 4 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe