Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek az iskola keretein belül megvalósítható drámás eszköztár lehetőségeivel. Annak a kérdésnek a megválaszolására vállalkozik a stúdium: Hogyan egészülhetnek ki az egyes tantárgypedagógiák a drámajátékos módszertannal? Az anyanyelvi és idegen nyelvi, az irodalom, a történelemórák mellett keresi a játékos, szerepbe lépő módszerek helyét a természettudományok tanításakor is. Sajátos területe a színház- és drámatörténet, színház- és drámaelméleti ismeretek tanításakor használt drámajáték. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
1. Bethlenfalvy Ádám (2020): Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása. Károli Gáspár Református Egyetem-L’Harmattan Kiadó, Budapest. 2. Eck Júlia (2000): Drámajáték a középiskolai irodalomórán. Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet, Budapest. 3. Rudolfné Galamb Éva (1980): Helyzetteremtés az anyanyelvi órán. Tankönyvkiadó, Budapest. 4. Sándor Zsuzsa (2001): Irodalmi művek feldolgozása drámajátékkal. Candy Kiadó, Veszprém. 5. Tölgyessy Zsuzsanna (2018): A drámapedagógia elmélete és gyakorlata. PPKE BTK, Esztergom. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) Tudása - A hallgató ismerje meg a drámás módszerek tanórai felhasználási lehetőségeit, módszereit. b) Képességei - Legyen képes az irányító tanári magatartás helyett a moderátori, háttérbe húzódó tanári jelenlétre. |