Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Alternatív pedagógia
Tárgy kódja: BBNTI00300
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Karainé dr. Gombocz Orsolya
Tárgyleírás:

A kurzus célja a hallgatók megismertetése a pedagógiai paradigmaváltásokkal, a reformpedagógia szakaszaival, az alternatív pedagógiai irányzatok legfontosabb jellemzőivel és képviselőivel. Betekintést nyújt a többségi iskolában is megjelenő, a reformpedagógiából eredeztethető változásokba, valamint a magyar reformpedagógiai törekvésekbe.

Az ismeretanyag bővítése mellett a kurzus olyan pedagógusi képességek fontosságának bemutatására is lehetőség nyújt, mint a nyitottság, az újítások iránti fogékonyság, a rugalmasság. Az alternatív pedagógiai irányzatok megismerése során a hallgatók pedagógiai-módszertani repertoárja is bővül.

A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN):

Kötelező irodalom:

Czike Bernadett: A pedagógusszerep változása, Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 2006.

Bodonyi Edit: Modern alternatív iskolák, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, é.n.

Pukánszky Béla - Németh András: Neveléstörténet, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996. (X. fejezet)

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

tanító BANP-VTI alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 8 félév BTK
tanító [nemzetiségi tanító (német)] BANP-XTNN alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 8 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe