Tantárgy adatlapja
Elsajátítandó ismeretanyag: A vers: a versmondás és versértés jelentősége a kommunikációs készség fejlődésében. A vers mint játék és „varázslás”: a lírai művek és a vers pszichológiai vonatkozásai. A ritmus szerepe a gyermeki fejlődés szempontjából. A magyar gyermekvers. Kialakítandó kompetenciák: Tájékozottság a magyar gyermeklírában, az irodalmi érzékenység felkeltése, a tudatos olvasói magatartás kialakítása. Megfelelő szintű elemző készség és átélt előadásmód (szövegfonetikai, előadás-technikai eszközökkel) elsajátítása. Képessé tenni a hallgatókat arra, hogy a 3-6 éves korosztály számára irodalmi élményt nyújtsanak. A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) Kötelező irodalom: Dankó Ervinné, Irodalmi nevelés az óvodában, Budapest, Okker, 2004, ISBN 963-9228-83-4 Komáromi Gabriella, Gyermekirodalom, Budapest, Helikon, 2001, ISBN 963-208-725-9
n> Komáromy Sándor, Költők és művek a XX. század magyar gyermeklírájából, Budapest, Eötvös, 2002, ISBN 963-9316-29-6 Zilahi Józsefné, Mese-vers az óvodában, Budapest, Eötvös, 1998, ISBN 963-9024-53-8 Ajánlott irodalom: Csodaceruza. Szülők és pedagógusok gyermekirodalmi folyóirata Dankó Ervinné, Nyelvi-kommunikációs nevelés az óvodában, Budapest, 2000, ISBN 963-9228-19-2 Lukács Józsefné, FERENCZ Éva, Itt van az ősz, elmúlt a nyár, kelepel a gólyamadár, Budapest, Flaccus, 2010, ISBN 978-963-9412-82-8