Tantárgy adatlapja
A kurzus
megismerteti a hallgatókat az arculat és a hírnévmenedzsment, a Public
relations speciális részterületeinek legfontosabb fogalmaival, úgy mint
magával a hírnévvel, ill. annak legfontosabb pszichológiai tudományterületről
származó kategóriájával, az imázzsal. A kurzus az arculatra úgy tekint, mint
a szervezet mindennemű imázs minősítő tevékenységére. Tárgyalja a hírnév
összetevőit, egymásra gyakorolt hatásukat, áttekinti a hírnév vagyonként
történő értelmezésének törekvéseit. A hallgatók megtanulják a hírnévhányados
alkotóelemeit, jellemzőit, az imázs típusait, csoportosítását. Központi eleme
a kurzusnak a hírnév-imázs-arculat különbségeinek tisztázása, a fogalmak
egymáshoz való viszonyának értelmezése. Gyakorlati példákon keresztül mutatja
be, hogyan szükséges gondoskodni a szervezet hírnevéről, miként vesznek részt
a reputáció menedzselésében az arculat tartalmi és formai elemei, ill. milyen
stratégiai összefüggései vannak a hírnévmenedzsmentnek. A tanegység olyan
szemléletet igyekszik a hallgatókban kialakítani, amely vagyonként tekint a
hírnévre, és rendelkezik azokkal a kompetenciákkal, amelyek szükségesek a
szervezet hírnevének megőrzéséhez. Központi eleme a kurzusnak a hírnévmérés
legújabb módszereinek megismerése. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal
(szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom:
style="font-size:11.0pt;color:windowtext">NYÁRÁDI Gáborné – SZELES Péter, Public Relation I., Budapest, Perfekt,
2005, 209-317., ISBN 9633945925 SZELES Péter, A hírnév ereje, Budapest, Alapítvány a public relations
fejlesztéséért, 2001, 15-126., ISBN 9638537973 SÓS Péter J., Minennapi PR-ünk, Budapest,
B. Swan Partners, 2011, 7-68., ISBN 9630822381 SZELES Péter, Hírnévmenedzsment, Budapest, Révai Digitális Kiadó, 2013, 13-94,
173-283., ISBN 978963239093-2 Ajánlott
irodalom: RIES, Al – RIES Laura, A PR tündöklése és bukása, Budapest,
Geopress Zrt., 2005, 93-186., ISBN 9639508063 WILCOX, Dennis L. – CAMERON, Glen
T., Public Realtions: Strategies and
Tactics, Allyn & Bacon, 9th. Edition, 2009, ISBN 020558148 MÓRICZ Éva, Reklámpszichológia, Budapest, BKE, 1999, 67-84., ISBN 9635032218 |