Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Az angoltanítás módszertana 3.
Tárgy kódja: BMNAT01300M
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Reményi Andrea Ágnes
Tárgyleírás:

Ez a kurzus „középszintű” tanítási tapasztalatot nyújt. Inkább a hogyanra (tanári viselkedés), mintsem a mitre (a tanítási feladat tartalma) koncentrál, például hogyan kell hatékonyan instrukciókat adni, hogyan kell az új tananyag bevezetésének és begyakorlásának technikáit alkalmazni, hogyan érdemes eltölteni az első órát, hogyan érdemes kitölteni egy üres öt percet, hogyan kell megoldani a felmerülő pedagógiai problémákat, stb. Minden hallgató két társtanításban próbálhatja ki magát, majd egy iskolai óramegfigyelés után a hallgatók hármas csoportokban megterveznek és letanítanak egy órát abban az iskolai osztályban. A felmerülő tapasztalatokat megbeszéljük. A hallgatók aktívan vegyenek részt a megbeszéléseken, tervezzenek meg, adjanak be és tanítsanak le két 15 perces feladatot és egy 15 perces iskolai órai feladatot. Az értékelés alapja az órai részvétel és aktivitás, a házi feladatok és a társtanítás.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Scrivener, Jim (2011): Learning teaching. 3rd edition. Macmillan.

Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)   tudása

- a tanulás különböző formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban,

- a tanulói tudás különböző formáinak, szerveződésének, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlődési törvényszerűségeinek ismerete,

b)   képességei

- képes tanítási programok, tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások, tudáshordozók megválasztására,

- képes a rendelkezésre álló taneszközöket saját munkájában felhasználni, rendszerbe szervezni, új eszközöket tervezni,

- képes a tanulásszervezési eljárások és tanítási módszerek széles skáláját alkalmazni a hatékony tanulási környezet kialakítása érdekében,

- képes a tanórai munka hatékony, lendületes irányítására, a tanulók figyelmének, érdeklődésének felkeltésére és fenntartására

- képes megtartani egy iskolai tanóra egy részét

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

osztatlan tanári képzés BONP-XTA11 osztatlan képzés Nappali magyar 11 félév BTK
osztatlan tanári képzés BONP-XTA12 osztatlan képzés Nappali magyar 12 félév BTK
osztatlan tanári képzés BONP-XTA10 osztatlan képzés Nappali magyar 10 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe