Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Az angoltanítás módszertana 4 (Tervezési és szervezési gyakorlatok)
Tárgy kódja: BONAT32400
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Reményi Andrea Ágnes
Tárgyleírás:

Ez a kurzus „középszintű” tanítási tapasztalatot nyújt. Inkább a hogyanra (tanári viselkedés), mintsem a mitre (a tanítási feladat tartalma) koncentrál, például hogyan kell hatékonyan instrukciókat adni, hogyan kell az új tananyag (szókincs) bevezetésének és begyakorlásának technikáit alkalmazni, hogyan érdemes eltölteni az első órát, hogyan érdemes kitölteni egy üres öt percet, hogyan kell megoldani a felmerülő pedagógiai problémákat, stb. Minden hallgató három társtanításban próbálhatja ki magát, majd egy iskolai óramegfigyelés után a hallgatók hármas csoportokban megterveznek és letanítanak egy órát abban az iskolai osztályban. A felmerülő tapasztalatokat megbeszéljük. A hallgatók aktívan vegyenek részt a megbeszéléseken, tervezzenek meg, adjanak be és tanítsanak le három 15 perces feladatot és egy 15 perces iskolai órai feladatot. Az értékelés alapja az órai részvétel és aktivitás, a beadandó feladatok és a társtanítás.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Scrivener, Jim (2011): Learning teaching. 3rd edition. Macmillan.

Somogyi-Tóth Katalin (ed.) (2006): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Pilisc

saba: PPKE.

Ajánlott irodalom:

Brown, H. D. (2007). Teaching by Principles. (3rd ed). US: Pearson

Harmer, J. (2015). The Practice of English Language Teaching. (5th ed). UK: Pearson Longman.

Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. (2nd ed). Oxford: OUP.

Richards, J.C. and Rodgers, T.S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching: a Description and Analysis. (3rd ed.)  Cambridge: CUP

Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    tudása

- a tanulás künbö formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban,

- a tanulói tudás künbö formáinak, szervezőnek, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlősi törvényszerűgeinek ismerete,

b)    képességei

- képes tanísi programok, tanulási egységek, tanísi ók tervezére, a tanulók szára szükséges tananyagok, taneszkök, információforrások, tudáshordozók megválasztára,

- képes a rendelkezésre álló taneszköket saját munkában felhasználni, rendszerbe szervezni, új eszköket tervezni,

- képes a tanulásszervezési eljások és tanísi módszerek széles skát alkalmazni a hatékony tanulási környezet kialakísa érdekében,

- képes a tanórai munka hatékony, lendületes irányíra, a tanulók figyelmének, érdeklőnek felkeltére és fenntartára

- képes megtartani egy iskolai tanóra egy részét

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe