Tantárgy adatlapja
Tantárgy célja: A
kurzus elvégzése során a hallgatók megismerkednek a belső kommunikáció
területeivel és eszközrendszerével, valamint a belső kommunikációs
stratégiaalkotás folyamatával kapcsolatos gyakorlati tudnivalókkal. A kurzus célja
továbbá a belső PR és a HR közötti kapcsolódási lehetőségek és határterületek
megismertetése is, ennek menetében betekintést engedve a munkapszichológia és
szervezetszociológia gyakorlati mintázataiba. A tantárgy leírása: A
belső PR (internal communication) vállalaton belüli kommunikációt jelent,
amely magában foglalja a munkatársi kapcsolatokat, a tulajdonosi és
menedzsmenti kapcsolatokat, a vezetők és alkalmazottak közötti kapcsolatokat,
a vezetői és érdekképviseleti kapcsolatokat, valamint a belső szervezeti
egységek közötti kommunikációt. A kurzus kitér a különböző
szervezettípusoknak megfelelő, testreszabott belső kommunikációs megoldások
bemutatására, valamint a belső PR-ben alkalmazott online közösségépítési
technikák ismertetésére is. A belső kommunikáció jelentősége és funkciói
mellett a belső PR speciális céljainak és eszközeinek megismerése is feladat.
Olyan esettanulmányokat ismertetnek és terveket készítenek a hallgatók,
melynek keretében készségszinten lesznek képesek megoldani a területhez
tartozó feladatok mindegyikét. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal
(szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: ?
Nyárádi Gáborné
- Szeles Péter: Public Relations I-II. Perfekt, Budapest, 2004, II./ 11-60. ?
Fehérvári Ágnes
- Szeles Péter: A vállalat belső kommunikációja 1. és 2. rész In: Munkaügyi
Szemle, 2001. november-december. ?
Galánfi Csaba:
A belső PR mint nyereségnövelő eszköz. In: PR Mappa II. sorozat 3. füzet,
2002, Geomédia Kiadó, 1-38. ?
Bakacsi,
Gyula.: Szervezeti magatartás és vezetés. KJK Kerszöv, Budapest, 2003,
225-253. ?
Borgulya
Istvánné - Vető Ágnes Ágota: Kommunikációmenedzsment a vállalati
értékteremtésben, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2010 Ajánlott irodalom: ?
Kukoda
Bernadett: A belső PR aspektusai. In: Marketing menedzsment, 1996. 30. évf.
5. szám.
yle="margin-left:21.3pt;mso-add-space:auto;
text-align:justify;text-indent:-21.3pt;mso-list:l0 level1 lfo1">?
Szeles Péter
(szerk.): Nagy PR-könyv. Management Kiadó, Budapest, 2001. ?
Klein Sándor:
Vezetés- és szervezetpszichológia. SHL Hungary, Budapest, 2001. ?
Borgulya
Istvánné: Kommunikáció. In Karoliny Mártonné és munkatársai (szerk.): Emberi
erőforrás menedzsment kézikönyv. KJK Kerszöv, Budapest, 2004. ?
Klein Balázs -
Klein Sándor: A szervezet lelke. Edge 2000 Kiadó, Budapest, 2006. ?
Klein, Sándor:
Kommunikáció a szervezetben. In: Vezetés-és szervezetpszichológia. SHL
könyvek, Budapest, 2000, 415. |