Tantárgy adatlapja
A pedagógus eszköztárához a szakmai felkészültségén
és tárgyi tudásán túl hozzá tartozik a jól artikulált kommunikáció. A helyes
beszédtechnika elsajátítása és alkalmazása elengedhetetlen. A félév során a
hallgatók a beszédlégzést, a helyes hangképzést, a prozódiai elemek megfelelő
használatát sajátítják el. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Montágh Imre (2018): Tiszta beszéd. Holnap Kiadó.
Budapest. Thoroczkay Miklósné (2013): Beszédtechnikai
gyakorlókönyv. Holnap Kiadó. Budapest. Hernádi Sándor (2003): Beszédművelés. Osiris Kiadó.
Budapest. Pease, Allan (2005): Testbeszéd. Gondolatolvasás
gesztusokból. Park Kiadó. Budapest. Pease, Allan (2007): Szó-beszéd. A társalgás
művészete. Park Kiadó. Budapest. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy
jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása A hallgatók megismerkednek a beszédtechnika elméleti
hátterével. A légzés és hangképzés biológiai mechanizmusainak
összefüggéseiről ismerteket szereznek. b) képességei A hallgatók képesek kommunikációjuk tudatos
szabályozására. Beszédük, előadásmódjuk változatos és igényes szóbeli
megnyilvánulást tükröz. |