A
public relations egy szervezet totális kommunikációja, központi célja a
szervezet hírnevének pozitív irányba történő elmozdítása, a szervezet
imázsának alakítása. Ennek érdekében törekszik saját környezetének
vonatkozási keretében megértés, bizalom, támogatás, együttműködési készség és
konszenzus elérésére, hiszen nem függetlenítheti magát a környezet
elvárásaitól. A kurzus célja átfogó képet adni a hallgatók számára a public
relations fent leírt tevékenységének céljairól és feladatairól. Ennek
keretében a hallgatók megismerkednek a szervezetelmélet alapfogalmaival, a
szervezet és környezetének interaktív kapcsolatával, kommunikáció-menedzsment
humán és szervezeti előfeltételeivel, a tevékenység kooperatív
szakmaterületeivel, így pl. kiemelten a marketingkommunikációhoz fűződő
kapcsolatával, céljával, feladatával és a változó kommunikációs környezet
kihívásaival. Az elméleti keretek
megalapozása mellett bemutatásra kerülnek a tudatosan szervezett kommunikáció
gyakorlati megközelítései és szempontjai, figyelembe véve a kommunikáció
menedzsment aktuális irányait és a média-technológiai környezet folyamatos
változásait. A kurzus kitér arra, mit jelent konkrétan vezetési funkcióként a
vállalat hírnevének gondozása, környezeti támogatás biztosítása,
együttműködési készség kialakítása, továbbá a szervezet külső és belső
környezete közötti kapcsolat elemzése, tervezése, szervezése.
|
Kötelező olvasmányok:
- Nyárády Gáborné - Szeles Péter: Public Relations I-II. Budapest, Perfekt, 2005, ISBN: 9789633946060
- Sós Péter János - Szécsi Gábor (szerk.): Jövőkép és konfliktusok. A public
relations elmélete és gyakorlata. Budapest, Alapítvány a Public Relations
Fejlesztéséért, 2015.
- Sós Péter János: Mindennapi
PR-ünk. Gyakorlati Public Relations. Budapest, B. Swan Partners, 2011.,
ISBN: 9789630822381
- Domokos Lajos: Press
& PR. Budapest, Teleschola, 2005., 17-61., 345-387., ISBN:
9789638544025
- Rosengren, Karl: Kommunikáció.
Budapest, Typotex, 2004., 127-159., ISBN: 9789632790084
Ajánlott
olvasmányok:
- Klein Balázs - Klein Sándor: A szervezet lelke. Budapest,
Edge 2000, 2005., 31-122., 715-748., ISBN: 9789639760226
- Oliver, Sandra: Public
relations stratégia. Public Affairs, lobbizás. Budapest, Akadémiai Kiadó,
2009., 15-152., ISBN: 9630587440
- Claire Austin: A
PR, vagy a közönségkapcsolatok alapjai hét leckében. Budapest, Park,
1992., 5-72., ISBN: 0299001256602
- Szeles Péter: Public
Relations a gyakorlatban. Budapest, Geomédia, 1999., ISBN: 963791062X
|