Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A szakdolgozat felkészítés során a hallgató a tárgyfelelőssel egyeztet a kidolgozandó témáról, majd a szakfelelős által kijelölt témavezetővel és a Szakdolgozat felkészítés 1 tárgy vezetőjével közösen dolgozzák ki a módszertani, tematikai elemeket, amelyekre épülhet a szakdolgozat. A tantárgy kitér a vonatkozó szakirodalom megalkotására, a hivatkozási szabályok gyakorlati alkalmazására és a dolgozat alapvető struktúrájának (szinopszis) kidolgozására.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
A hallgató megismerkedik a szakdolgozatírás stiláris és tartalmi alapjaival, a benyújtott munka várható bírálási kritériumaival, a szakhoz és témához tartozó kurrens szakirodalmakkal.
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
A hallgató kiválasztja a félév során a szakdolgozati témáját, majd ahhoz, a témának megfelelő bibliográfiát állít össze.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Umberto Eco: Hogyan írjunk szakdolgozatot? , Kairosz Kiadó, 1987, Budapest, ISBN 139137 537.
A szakszeminárium feldolgozandó irodalma minden esetben a hallgatóval egyeztetett speciális téma alapján alakul ki.
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kumar, Rainjit: Research Methodology. A step-by-step guide for beginners. 2014. London-Thousand Oaks-New Delhi-Singapore, SAGE Publications. ISBN 978-1-4462-6996-1.
A szakszeminárium feldolgozandó irodalma minden esetben a hallgatóval egyeztetett speciális téma alapján alakul ki.
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A hallgató a szak legfontosabb alap szakirodalmait megismerve átfogó képet kap a gazdálkodástudományról. A témáját meghatározva és körbejárva specifikálja ezt a tudást és aktívan alkalmazni tudja. A tanult elméleteket és módszereket deduktív és induktív módon is képes alkalmazni nemcsak hazai, hanem nemzetközi környezetben is. A hallgató a szakdolgozatírás kezdeti, alapozó fázisában azt határozza meg, hogy a képzés elvégzése után annak milyen részterületén szeretne elhelyezkedni.