Tantárgy adatlapja
Ez a kurzus bemutatja az örmény diaszpóra irodalom
szempontjából releváns történelmi összefüggéseket és fogalmi kereteket, hogy
olvasni és elemezni tudjuk az örmény diaszpóra irodalmi műveit, amelyek
többségében Franciaországból, az Egyesült Államokból, Libanonból és Szíriából
származnak. A kurzus során olyan művekkel ismerkedünk meg, amelyek eredetileg
angolul jelentek meg vagy angolra lettek fordítva (örmény nyelvről). Az órák
és viták célja az örmény diaszpóra-irodalom sajátosságának és lehetőségeinek
elemzése, valamint, annak a feltárása, hogy miben különbözik a nemzeti-,
multikulturális- és világirodalom elgondolásaitól. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom
(jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás
adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező: Beledian, Krikor. Fifty Years of Armenian Literature in
France (2001), transl. Christopher Atamian, ed. Barlow Der Mugrdechian, The
Press California State University, Fresno, 2016 Shahnour, Shahan. Retreat without Song (1929), transl.
Mischa Kudian, Mashtots Press, 1982 Arlen, Michael J. Passage to Ararat (1975), Farrar, Straus
and Giroux, New York, 2005 Najarian, Peter. Voyages, Pantheon Books, A Division of
Random House, New York, 1971 Tsaroukian, Andranik. Letter to Yerevan (1944), bilingual,
transl. Tatul Sonentz-Papazian and Rupen Janbazian, A Hairenik Publication,
2018. Vahe Oshagan, "Toward Life," transl. Taline
Voskeritchian, available on the website of Creative Armenia, curated by Anush Ter-Khachatryan, May 10, 2019 Marcom Aharonian, Micheline. Three Apples Fell from
Heaven, Riverhead Books, 2001. Ajánlott: Beledian, Krikor. "Language Unpeopled," transl.
Taline Voskeritchian, excerpt published in the website of the Los Angeles
Review of Books, 2020 Saroyan, William. The William Saroyan Reader, Barricade
Books; Reprint edition, January 1, 1958 William Saroyan: An Armenian Trilogy, ed. Dickran
Kouymjian, The Press California State University, Fresno, 1986 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak,
kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása,
amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
tudása - A hallgatók meg fogják tudni érteni az örmény diaszpóra
irodalmi munkáit - A hallgatók el fogják tudni helyezni az örmény diaszpóra
irodalmát az örmény írások és más kultúrák irodalmi hagyományának
összefüggésében b) képességei - Megvizsgálni a különböző irodalmi műfajok munkáit - Elgondolkodni az irodalmi mű jelentőségén, különös
tekintettel az egyéni és kollektív emlékezetre és a változásokra |