Tantárgy adatlapja
A tantárgy az identitás és élettörténet tágabb témájából kiindulva arra készíti fel a hallgatókat, hogy hogyan kezeljék a csoporton belül az egyes korosztályok életszakaszaira jellemző speciális helyzeteket, kríziseket és problémákat, hogyan alakítsák ezeket figyelembe véve a biblioterápiás munka folyamatát a műválasztástól a foglalkozások levezetéséig. Természetesen elképzelhetők kifejezetten életkor szerint szerveződő csoportok is, ebben az esetben még nagyobb hangsúlyt kapnak a korosztályok sajátos jellemzői. Ezen túl a különböző szociális területeken végzett biblioterápiás munka specifikus feladataival is megismerkednek a hallgatók.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
BUDA B.: Az új ezredév emberének lelki dilemmái, (online) budabela.hu/tanulmanyok
DOLL, B. - DOLL, C. (2011): Fiatalok biblioterápiája, Könyvtári Intézet, Bp.
ERIKSON E. H.- ERIKSON, J.M. (1998): The Life Cycle Completed, W. W. Norton Company, ISBN 978-0-393-31772-5
ERŐS, F. (szerk.) (1998): Megismerés, előítélet, identitás, Új Mandátum – Wesley János Lelkészképző Főiskola, Bp. ISBN 9639158003
HAJDUSKA M. (2008): Krízislélektan, ELTE Eötvös Kiadó, Bp. ISBN 978-963-463-982-4
POLCZ A. (2008): Ideje az öregségnek, Jelenkor Kiadó, Pécs. ISBN 9789636764395
RANSCHBURG J. (2013): A serdülőkor, Saxum, Bp. ISBN 9789632482170