Tantárgy adatlapja
A hallgatók megismerkednek a biblioterápiás
szempontú műelemzéssel. Képessé válnak arra, hogy a csoport eredeti terápiás
céljára vagy a folyamat közben felmerülő problémákra fókuszálva,
irodalomelméleti és -történeti, valamint esztétikai tudásukat integrálva
elemezzék az adott problémakörökhöz már előzetesen kiválasztott műveket. A
képzés alatt kialakul bennük egy olyan speciális érzékenység, amely eltér az
oktatásban bevett, pedagógusok által használt műelemzési módszerektől, és egy
sokkal gyakorlatiasabb, a mű pszichológiai hatásmechanizmusait figyelembe
vevő, a műben kódolt egzisztenciális helyzetekre, kapcsolatokra,
konfliktusokra, ezek kudarcaira, illetve megoldási lehetőségeire
összpontosító megközelítést helyez előtérbe. |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
BÉRES J.
(2017): „Azért olvasok, hogy éljek”. Az
olvasásnépszerűsítéstől az irodalomterápiáig, Kronosz Kiadó, Pécs, ISBN: 9786155497957
MORETTI M.
– NÉMETH A. (2008): „Figyelj rám,
mintha jel volnék”. Gyermek – lélek – tükör, Medicina, Bp. ISBN
963 226 030 9 NÉMETH
A.–MORETTI M. (2006): „…ki szépen
mondja a rettenetet, azzal föl is oldja”. PSYrodalmi szöveggyűjtemény,
Medicina, Bp. ISBN: 9789632265537 BENEY Zs.
– Jelenits I. (1994): Bevezetés az irodalomba. Nemzeti
Tankönyvkiadó, Bp. ISBN: 9631863522 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height:
normal">A
biblioterápiás szakmai olvasói attitűd kialakítása és fejlesztése. Irodalomtörténeti
és irodalomelméleti jártasság szakirányú fejlesztése. Irodalom-esztétikai
tudás biblioterápiás szakirányú fejlesztése. |