Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Biblioterápiás helyzetgyakorlatok 3. (csoportnak tartott foglalkozások), szupervízió
Tárgy kódja: BT-BTM-0330
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/10/0
Kreditérték: 4
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Klasszikus és Újlatin Nyelvek Intézete
Tárgyfelelős oktató: Dr. Imrei Andrea
Tárgyleírás:

A tantárgy célja az önálló csoportvezetés gyakorlatára való felkészítés. A hallgatók egyéni vagy páros csoportvezetés keretében biblioterápiás csoportfoglalkozásokat tartanak társaiknak, melyeknek során számot adnak arról, milyen mértékben képesek az elsajátított ismereteket kreatívan és hatékonyan alkalmazni. Ezek a foglalkozások minden esetben az első modulban csoportvezetőként működő biblioterapeuták szupervíziója mellett zajlanak, aki értékeli a gyakorló csoportvezetők teljesítményét, személyes tanácsokkal segítve őket.

Az önálló csoportvezetést minden alkalommal egy komplex, két részből álló, egymásra épülő feladat előzi meg: minden gyakorló csoportvezetőnek előzetesen el kell készítenie a foglalkozáson használt irodalmi mű biblioterápiás szempontú elemzését és a foglalkozás tervezetét.

A tervezetben meghatározzák az ülés témáját, terápiás célját, és hogy milyen irányító kérdéseket, módszereket, technikákat alkalmaznak majd a cél elérése érdekében. A foglalkozástervnek tükröznie kell a csoportvezetés elméletében és az alkalmazott lélektani ismeretekben való jártasságukat. Az elemzésben a hallgató megindokolja műválasztását, a művet a biblioterápiás felhasználhatóság szempontjából elemzi, végiggondolja a művel kapcsolatos várható fogadtatások alternatíváit, az esetleges kérdéseket. A csoportvezetés többszöri kipróbálása egyben az önismeret, valamint a társas és kommunikációs kompetenciák fejlesztésének egyik módja is. 

A foglalkozásokat a szupervizorok által vezetett közös megbeszélés zárja.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

pl.:

a)    tudása

-…….

-……..

b)    képességei

-…….

-……..

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe