Tantárgy adatlapja
Az előadáskurzus az áttekintő
irodalmi kurzusokat egészíti ki. Célja, hogy az angol irodalom egy olyan
témakörével ismertesse meg a hallgatókat, amely az áttekintő kurzusok során
nem kapott nagyobb figyelmet. A tantárgy tartalmilag különböző kurzusokat
ölel fel. Mivel a kurzus a tanárszakos hallgatók számára kötelezően
választható, a kurzus olvasmánylistájának összeállításakor prioritást
élveznek az olyan szövegek, amelyek a későbbi angol szakos oktatók számára
különösen hasznosak lehetnek. Ilyen kurzus lehet például egy, a
növekedéstörténetekre fókuszáló előadás, amely egyrészt a kamaszok problémáit
vizsgálja (ez minden oktatónak, aki a korosztállyal foglalkozik, hasznos), és
egyúttal olyan szövegek beemeléseit is lehetővé teszi, amelyek egyes részei
könnyen beépíthetők nyelvi órákba, illetve hasznosíthatók civilizáció órákon.
Hasonló hasznossággal bírhat egy olyan kurzus, amely az angol fantasy
irodalomra fókuszál, hiszen az ifjúság körében is népszerű zsánerben a
fentebb említett fókuszok, előnyök mind megtalálhatóak, és egyúttal
fejlesztik a későbbi tanárok rugalmasságát, érzékenységét a kortárs trendek
iránt, amely meghatározó lehet a jó tanár-diák kapcsolat kialakításában. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása
bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
A Thematic
Approaches to British Fantasy Fiction
című kurzushoz: Bettelheim, Bruno. (1976.) The Uses of Enchantment: The Meaning and Importance
of Fairy Tales. Vintage, 2010.
ISBN-10: 0307739635; ISBN-13: 978-0307739636. Cohen,
Jeffrey Jerome. “Monster Culture. (Seven Theses).” Monster Theory: Reading
Culture, edited by Jeffrey Jerome Cohen, 3-25. Minneapolis and London: U
of Minnesota Press, 1996. pp. 3-25. ISBN-10: 0816628556;
ISBN-13: 978-0816628551 Mendlesohn, Farah. Rhetorics of Fantasy. Wesleyan
University Press, 2008. ISBN-10: 0819568686; ISBN-13: 978-0819568687. Seelinger
Trites, Roberta. Disturbing the Universe: Power and Depression in
Adolescent Literature. University of Iowa Press, 2000.
ISBN-10: 087745857X; ISBN-13: 978-0877458579. |