Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja: Az 1. és 2. félév egyéni óvodai gyakorlata, a 2. félév csoportos tevékenységkísérése, a fejlődés-lélektani és módszertani ismeretek, valamint a csoportos hospitálások tapasztalatai alapján a hallgatók fokozódó aktivitással és önállósággal kapcsolódjanak be az óvodáskorúak nevelésébe, egymás munkájának szakszerű megfigyelésébe, elemzésébe-értékelésébe, segítésébe. Specifikus célok: · Az előző félévben gyakorolt gondozási, játékirányítási tevékenység önálló tervezésének, kivitelezésének megfigyelése · Kiemelt figyelem fordítása az anyanyelvi kezdeményezésre és a vizuális nevelési foglalkozás vezetésére, a módszertani szempontok érvényesítésével szakszerű elemzés-értékelés. · A módszertani ismeretek felhasználásával az anyanyelvi fejlesztés, mese-vers kezdeményezés megtervezésének a szakvezető segítségével történő élményszerű kivitelezésének megfigyelése, tapasztalatok gyűjtése. · Együttműködés a helyettes hallgatótárssal · A csoport önállóan választott szempontok szerinti megfigyelő tevékenysége a kiemelt feladatok és az óvónői személyiség alakulásáról, · önértékelés, elemzés-értékelés a gyakorlatvezető irányításával. |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom: A gyakorlati képzés intézményi útmutatója Az óvodai nevelés országos alapprogramja Az Anyanyelvi módszertan, Gyermekirodalom és Vizuális nevelési módszertan c. stúdiumhoz használt szakirodalom. A gyermekcsoport nevelési tervének vonatkozó részei. Ajánlott irodalom: A gyakorlóóvoda helyi nevelési programja vonatkozó fejezetei A módszertanok ajánlott irodalma |