Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja:
Az óvodapedagógus képzés már meglévő szakmai ismereteire, gyakorlati tapasztalataira, csoportos megfigyeléseire építve a Testnevelés, illetve a Külső világ tevékeny megismerése gyakorlatának megtapasztalásával bővül a hallgatók szakmai arculata.
Specifikus célok:
Az előző félévekben már gyakorolt tevékenységeknek nagyfokú önállósággal történő hallgatói megvalósítására alapozott, többszempontú megfigyelés egyéni szempontválasztással.
A kiemelt módszertani tartalmak tervező és a gyakorlatban történő megvalósításának irányított megfigyelése.
A foglalkozást vezető hallgató vezető szerepének meghagyásával a hallgatói csoport együttműködése a testnevelés játékos, élményszerű, balesetmentes megvalósításában.
Szakszerű, önkritikus, többféle megoldást felvezető, reális kritikára alapozott önelemzés, elemzés-értékelés a módszertan-oktató és gyakorlatvezető közvetett részvételével.
Közvetlen tapasztalatszerzés a gyermeki gondolkodó képesség, valamint a testi képességek fejlesztéséről
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
A gyakorlati képzés intézményi útmutatója
Az óvodai nevelés országos alapprogramja
A módszertanokhoz használt szakirodalom.
A gyermekcsoport nevelési dokumentumai.
Ajánlott irodalom:
A gyakorlóóvoda helyi nevelési programja vonatkozó fejezetei
A módszertanok
ajánlott irodalma