Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
-
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
-
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
A technológiai fejlődés hatása – változó eszközök és lehetőségek az oktatásban.
Kulcskompetenciák – az IKT - kompetencia fogalma, értelmezése.
Az IKT - kompetencia fejlesztésének lehetőségei – gyógypedagógiai vonatkozások, esélyegyenlőség.
Tanulási zavar és tanulásban akadályozottság esetén használható programok, szoftverek.
Az interaktív táblaprogramok alkalmazása, szavazórendszerek – pl. SMART, Promethean.
Padlórobotok a tanításban.
Internetes alkalmazások az oktatásban, feladatgenerátor programok.
Technológiai alapú mérés-értékelési lehetőségek az oktatásban.
Az információban rejlő lehetőségek és az internet veszélyei – felelős internethasználatra nevelés.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Bedő Andrea és Schlotter Judit (2009): Az interaktív tábla módszertana. Műszaki Kiadó, Budapest. ISBN 9631661350
http://www.interaktivtabla.eoldal.hu/
Besenyő Judit és Horváth Endre (2023): Padlórobotok használata tanulásban akadályozott tanulók oktatásában –lépésről lépésre. Gyógypedagógiai Szemle 51 (2). 183–199. ISSN 0133-1108
Gyarmathy Éva (2011): A digitális kor és a sajátos nevelési igényű tehetség. Fordulópont. 79–88. ISSN 1585-2474.
Lénárd András (2015): A digitális kor gyermekei. Gyermeknevelés. 3. évf. 1. sz. 74-83. ISSN 2063-9945
Győri Miklós és Billédi Katalin (szerk, 2022): Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE BGYGYK, Budapest. ISBN 9789634894421
Szili Katalin (2015): Az IKT alkalmazása a gyógypedagógiában. Szegedi Tudományegyetem JGYOK, Szeged
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Nádori Gergely – Prievara Tibor (2012): IKT módszertan. Kézikönyv az info-kommunikációs eszközök tanórai használatához.
Virányi Anita (2011): Informatika és IKT tanítása gyógypedagógus képzésben. II.Oktatás Informatikai Konferencia, Pedagógusképzés, pedagógusok és az IKT. Budapest.
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
-