Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Digitális technikák alkalmazása a gyógypedagógiai gyakorlatban
Tárgy kódja: BBNGY11300
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Horváth Mariann
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

-

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

-

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

A technológiai fejlődés hatása – változó eszközök és lehetőségek az oktatásban.

Kulcskompetenciák – az IKT - kompetencia fogalma, értelmezése.

Az IKT - kompetencia fejlesztésének lehetőségei – gyógypedagógiai vonatkozások, esélyegyenlőség.

Tanulási zavar és tanulásban akadályozottság esetén használható programok, szoftverek.

Az interaktív táblaprogramok alkalmazása, szavazórendszerek – pl. SMART, Promethean.

Padlórobotok a tanításban.

Internetes alkalmazások az oktatásban, feladatgenerátor programok.

Technológiai alapú mérés-értékelési lehetőségek az oktatásban.

Az információban rejlő lehetőségek és az internet veszélyei – felelős internethasználatra nevelés.

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Bedő Andrea és Schlotter Judit (2009): Az interaktív tábla módszertana. Műszaki Kiadó, Budapest. ISBN 9631661350

http://www.interaktivtabla.eoldal.hu/

Besenyő Judit és Horváth Endre (2023): Padlórobotok használata tanulásban akadályozott tanulók oktatásában –lépésről lépésre. Gyógypedagógiai Szemle 51 (2). 183–199. ISSN 0133-1108

Gyarmathy Éva (2011): A digitális kor és a sajátos nevelési igényű tehetség. Fordulópont. 79–88. ISSN 1585-2474.

Lénárd András (2015): A digitális kor gyermekei. Gyermeknevelés. 3. évf. 1. sz. 74-83. ISSN 2063-9945

Győri Miklós és Billédi Katalin (szerk, 2022): Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE BGYGYK, Budapest. ISBN 9789634894421

Szili Katalin (2015): Az IKT alkalmazása a gyógypedagógiában. Szegedi Tudományegyetem JGYOK, Szeged

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Nádori Gergely – Prievara Tibor (2012): IKT módszertan. Kézikönyv az info-kommunikációs eszközök tanórai használatához.

Virányi Anita (2011): Informatika és IKT tanítása gyógypedagógus képzésben. II.Oktatás Informatikai Konferencia, Pedagógusképzés, pedagógusok és az IKT. Budapest.

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

-

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

gyógypedagógia [tanulásban akadályozottak pedagógiája] BANP-XGYP alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 8 félév BTK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe