Tantárgy adatlapja
· Drámapedagógia értelmezése; szabályjáték, tanítási dráma, szakértői játék, színházi előadás · Tanári szerep a drámapedagógiában, résztvevők alkotói szerepben · Szabályjáték-repertoár készítése (bizalom-, közösségépítő, önismereti, kommunikációs, kreativitást, koncentrációt, megfigyelőkészség- és memóriafejlesztő, mozgásos, érzékelés-fejlesztő, nyelvi, szituációs játékok.) · Tanítási dráma tervezése az óvodában: fókuszkeresés, gondolkodási módok · Valós történetre épülő tanítási drámák: pl. látogatás egy tanyán, kinek hogyan köszönjünk, milyen szabályok legyenek a csoportszobában · Népmesékre és műmesékre épülő drámajátékok · A művészetek komplex alkalmazásának lehetőségei · Szakértői játék az óvodában: diafilmkészítő cég alapítása, és az elkészült munka bemutatása |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom:
BOLTON , Gavin, A tanítási dráma elmélete, Budapest, Marczibányi Téri Művelődési Központ, 1993, ISBN 963-8457-04-X GABNAI Katalin, Drámajátékok: gyerekeknek, fiataloknak, felnőtteknek, Budapest, Marczibányi Téri Művelődési Központ, 1993, ISBN 963-18-1949-3 KAPOSI László (szerk.), Drámapedagógiai olvasókönyv, Budapest, Marczibányi Téri Művelődési Központ, 1995, ISBN 963-8457-07-4 NEELANDS , Jonathan, Dráma a tanulás szolgálatában, Budapest, Marczibányi Téri Művelődési Központ, 1994, ISBN 963-8457-05-8 |