Tantárgy adatlapja
Az ének-zene tanítása összetett, komplex
feladatainak korszerű megismertetése. Az ének-zene órák tervezésének,
vezetésének feladatai. A zenei, esztétikai ismeret és élmény, valamint
alapfokú zeneelméleti ismeretek készségszintű alkalmazásával tegye képessé a
hallgatót az általános iskolai ének-zenei nevelés feladatainak
megvalósítására, az órák szakszerű ellátására. Az éneklési készség, a zenei
olvasás és íráskészség fejlesztésén túl a zenei ízlés megalapozása. Neveljen
az értékes zene szeretetére,
népdalkincsünk és hagyományaink megismerésére és ápolására. A
hallgató tudja és legyen képes: ·
az ének-zene esztétikai értékeinek közvetítésére. ·
a zenei terminológiák pontos és szakszerű használatára. ·
korszerű zenepedagógiai munkára. (Kodály módszer és más zeneoktatási
irányzatok ismerete) Rendelkezzék a tárgy oktatásához elengedhetetlenül szükséges módszertani
ismeretekkel, elméleti és gyakorlati tudással. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: O Ének-zene tankönyvek és tanári
kézikönyvek az általános iskolák 1-4 osztályai számára. Bp., Nemzeti
Tankönyvkiadó, 2013. (ISBN978-963-19-7387-7) (ISBN978-963-19-7633-7) (ISBN963
19 2293 6) (ISBN963 19 3382 2) O Szőnyi Erzsébet: Kodály Zoltán nevelési
eszméi. EMB, 1995. (ISBN963 17 7515 1) O Oroszné Tornyai Lilla: Énektanítói
alapismeretek. Kecskeméti főiskolai jegyzet, 2010. ISBN nincs O Kodály Zoltán - Vargyas Lajos: A magyar
népzene. EMB, 2008. (ISBN963 330 730-9) O Törzsök Béla: Zenehallgatás az óvodában.
EMB, 2014. (ISBN976 963 756 4) Forrai Katalin: Ének az óvodában. EMB, 2013. (ISBN963 330 032 0) |
Azoknak az előírt szakmai
kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a)
tudása: Biztos szakmai ismeretekkel
rendelkezzen az 1-4. évfolyamon b)
képességei - Képes legyen közösségi
értékek közvetítésére, a gyermekközösség alakítására. - Elkötelezett a 6-12
éves gyerekek teljes körű esztétikai fejlesztése iránt. |