Tantárgy adatlapja
A kurzus célja: kialakítsa minden hallgatóban a vezetés és a vezetettség kettős
állapotának tudatos vállalását és az ebből fakadó nyitottságot minden emberre
és minden új kihívásra. Megismertetni a hallgatókkal az iskolavezetés
területeit, az iskolavezető feladatait és a szükséges emberi tulajdonságokat,
szakmai felkészültséget. Mindezt a szaktudás bővítésével, a közös
gondolkodással, tapasztalatok megosztásával, egy-egy jellegzetes szituáció
eljátszásával, elemzésével szeretné elérni. A főbb tematikai csomópontok
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Hoffmann
Rózsa: Vezetés – pedagógusszemmel. NemzetiTankönyvkiadó Bp., 2005. -
Anselm
Grün: Élete fakasztó vezetés (A vezetés elvei Szent Benedek Regulájában),
Bencés Kiadó, Pannonhalma, 2010. -
H.J.
Alford, M.J. Naughton: Menedzsment, ha a hit számít. Kairosz Kiadó Bp.2001 -
N. Wolf,
E. Rosanna: Az embervezetés művészete, L’Harmattan Kiadó, Sapientia
Szerzetesi Főiskola, Bp. 2011. Ajánlott
irodalom: -
A jezsuita
nevelés jellemzői és Az ignáci pedagógia. Jézus Társasága Magyarországi
Rendtartománya Bp.1998 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a)
tudása - Ismeri a vezetési stílusok jellemzőit. -
Ismeri a
vezetői magányosság problematikáját. -
Ismeri a
vezetéshez szükséges emberi és szakmai elvárásokat. b) < span style="font-family:"Times New Roman",serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-language:HU">képességei -
Képes a
vezetési stílusok beazonosítására. -
Képes a
nehéz vezetői döntések meghozatalára és kommunikációjára. -
Képes
reflektíven viszonyulni saját tevékenységéhez. c)
attitűdje -
Képviseli
az együttműködés fontosságát. - Elkötelezett a problémaérzékenys ég mellett. |