Tantárgy adatlapja
A hallgatók megismertetése a kisgyermekkor legtipikusabb és legfejlesztőbb tevékenységével, a játékkal, a játék elméleti kérdéseivel.
A hallgatók felkészítése az óvodai játékélet megszervezésével összefüggő, a fenntartható fejlődést biztosító differenciált pedagógiai feladatokra.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Az óvodai nevelés országos alapprogramja. 1996.
Játékpszichológia. Olvasókönyv óvodapedagógus hallgatóknak. Szerkesztette: B. Lakatos Margit ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Kar, Budapest, 2001.
Kovács György-Bakosi Éva: Játékpedagógiai ismeretek. Debrecen, 2005.
Kovácsné Bakosi Éva: Jellegzetességek és preferenciák a fiúk, lányok játékában. Óvó- és tanítóképzés az ezredfordulón. Szerkesztette: Kovátsné dr. Németh Mária. Kaposvár, 2000.
Bettelheim, Bruno: Az elég jó szülő. Gondolat Kiadó, Budapest, 1994.
Ajánlott irodalom:
Játékenciklopédia. Szerkesztette: Perham, Molly. Alexandra Kiadó, Pécs, 2001.
Játékpszichológia, Szöveggyűjtemény. Szerkesztette: Stöckert Károlyné. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1995.
Karlócainé Kelemen Marianna: Kisgyermekek játékos könyve. Gondolat Kiadó, Budapest, 1990.
Páli Judit: Játék és gondolkodási stratégia. I., II., III. In: Bíró Antalné: Pszichológiától a pedagógiáig. Alex-typo, Budapest, 1993. 160-075.old.
p>
Zilahi Józsefné: Óvodai nevelés játékkal, mesével. Eötvös József Kiadó, Budapest, 1996.