Tantárgy adatlapja
Azon
kommunikációs ismeretek elsajátítását szolgálja elsődlegesen a kurzus, melyek
a tréningek levezetéséhez szükségesek, és a sikeres moderációt lehetővé
teszik. A kurzus a különböző kompetenciaterületek fejlesztésére irányul.
Feladattípusai segítségével ismerik meg a tréninglevezetésének gyakorlatát, a
tréneri szerep sajátosságait. A feladatok instruálása, kérdezés,
visszajelzés, megerősítés, konfrontálás, ellenállás-kezelés, korrekció
technikái, helyzetek moderálása, a coaching típusú
figyelem. A hallgatók kooperációs gyakorlatokon keresztül a személyes
kompetenciakészségek alakításával is foglalkoznak, úgy mint a megfelelő
kifejezőkészség, mások differenciált észlelése és az önmagukra való reflexiós
képesség. A feladatok a spontaneitás és a kreativitás erősítését célozzák. A
kurzus tartalmazza továbbá a kiscsoportos munkamódszerek megismertetését. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása
bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Antons, Klaus
(2006) A csoportdinamika gyakorlata. Synalorg Kft., Budapest. ISBN: 9739630601451 F. B. Simon (2015) Bevezetés a konfliktus rendszerszemléletébe
és a konfliktusmegoldásba Synalorg Kft., Budapest.
ISBN: 978-963-3585-2. Barcy M. (1997). A
csoportok hatékonysága és a személyes változás. Budapest: Animula. ISBN: 963 408 078 2 Rudas János (2001.): Önismereti csoportok, Budapest, Animula Kiadó.
ISBN 963-408-127-4 Rudas J.
(2004). Delphi örökösei.
Budapest: Új Mandátum Kiadó. ISBN: 9789639771031 Rudas J (2011)
Javne örökösei - Fejlesztő
tréningcsoportok - elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Oriold és
Társai Kft, Budapest. ISBN: 9789639771499 Ajánlott irodalom:
|