Tantárgy adatlapja
A
hallgatók a kurzus során megismerkednek az alapvető tréning módszerekkel és a
csoportos és egyéni fejlesztő eljárásokkal. Történeti áttekintés keretén
belül tárgyaljuk a különböző módszereket, számos gyakorlati példával
illusztrálva működésmódjukat. Fogalmi
tisztázást (tréning, facilitáció, moderáció, coaching) követően előtérbe
kerülnek a klasszikus gyakorlati modellek, úgy mint a csoportdinamika
(T-csoport), feedback-elv, corporate volunteering, blendeed-learning.
Pszichológiai megközelítések: Maslow, Rogers, Moreno, Gordon, és Bohm-i
dialóguscsoportok részét képezik a kurzusnak. Foglalkozunk a
közösségfejlesztés és teamépítés gyakorlatával és vonatkozó kutatásaival
(Belbin). A különböző tréning módszerek értékelése és elemzése révén a hallgatók
reflexív gondolkodását és problémamegoldását kívánjuk erősíteni. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
le="font-family:"Times New Roman",serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-language:HU">Kötelező irodalom Gallagher,R.A.(2012). T-group..
Letöltve: http://static1.1.sqspcdn.com/static/f/1002566/18819911/134003905400/About+Tgroups.pdf?token=tI2Lir4FIamDcIGeVP90LTwV%2BA%3D Kelló É. (Szerk.) (2014). Coaching
alapok és irányzatok. Budapest: Akadémiai Kiadó. ISBN: 9789630595308 König, O. – Schattenhofer, K. (2014) Bevezetés a csoportdinamikába. Budapest: Dynamics Consulting ISBN:
9789630884570 Edding, C – Schattenhofer, K. (2016) Bevezetés a teammunkába. Budapest: Dynamics Consulting ISBN: 112233344567 Simon, F.B (2015) Bevezetés a konfliktus rendszerszemléletébe és a konfliktusmegoldásba.
Budapest: Dynamics Consulting ISBN:978-963-3585-2 Ajánlott irodalom: Antons, K. (2006). A
csoportdinamika gyakorlata: Gyakorlatok és technikák. Budapest: Synalorg. ISBN: 9739630601451 Broad, M. L., Newstorm, J. W. (1992) Transfer of training: action-packed strategie s to ensure high payoff
from training investments. Reading MA: Addison – Wesley. ISBN: 0201192748 Gordon, T. (2015) V.E.T. Vezetők könyve.
Gordon Kiadó, Budapest. ISBN: 9789639766129 Martin, B. O., Kolomitro, K., Lam, T. C. M.
(2014). Training Methods: A Review and Analysis. Human
Resource Development Review. 13(1), 11–35. |
|
a)
tudása - jól
hasznosítható interdiszciplináris szaktudományos ismeretek b)
képességei - jó
kommunikációs készség - nagyfokú
motiváció, problémaérzékenység - nyitottság a
szakmai újdonságok megismerésére - elemző
képességek - jó
problémamegoldó képesség |