Tantárgy adatlapja
A képzés hallgatói a tapasztalati tanulás
lehetőségét kihasználva fejlesszék konfliktuskezelési készségeiket. Legyen
lehetőségük visszajelzést adni és kapni, ezt felhasználni énképük alakításában, önismeretük
mélyítésében. Végső cél, hogy a hallgatók szakmailag
felkészüljenek a munkájukra, képesek legyenek az iskolai konfliktushelyzetek
kezelésére. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Berne, Eric (1999): Emberi játsz mák. Háttér Kiadó.
Budapest. Gordon, Thomas
(2010). A tanári hatékonyság fejlesztése. Gordon Kiadó Magyarország Kft,
Budapest. Rust, Serene
(2015): Erőszakmentes kommunikáció. Bioenergetic Kiadó. Budapest. Szőke-Milinte
Enikő (2007): A kommunikáció kompetencia fejlesztése. PPKE BTK, Piliscsaba. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy
jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása A hallgatók
képesek legyenek a konfliktusok hátterét feltárni. Rendelkezzenek
ismeretekkel a különböző színtereken zajló kommunikációról, a játszmák
kialakulásáról. b) képességei A képzésen
részt vevők motiválják a tanulókat a konstruktív problémamegoldásra.
Fejlesszék a gyerekek együttműködési képességeit, mellyel egy motiváló
tanulási környeztet hozzanak létre. |