Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Konfliktusok és kezelésük az iskolában
Tárgy kódja: BBLTI26100
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/10/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Horváth Mariann
Tárgyleírás:

A képzés hallgatói a tapasztalati tanulás lehetőségét kihasználva fejlesszék konfliktuskezelési készségeiket. Legyen lehetőségük visszajelzést adni és kapni, ezt felhasználni énképük alakításában, önismeretük mélyítésében. Végső cél, hogy a hallgatók szakmailag felkészüljenek a munkájukra, képesek legyenek az iskolai konfliktushelyzetek kezelésére.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Berne, Eric (1999): Emberi játsz

mák. Háttér Kiadó. Budapest.

Gordon, Thomas (2010). A tanári hatékonyság fejlesztése. Gordon Kiadó Magyarország Kft, Budapest.

Rust, Serene (2015): Erőszakmentes kommunikáció. Bioenergetic Kiadó. Budapest.

Szőke-Milinte Enikő (2007): A kommunikáció kompetencia fejlesztése. PPKE BTK, Piliscsaba.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

pl.:

a)   tudása

A hallgatók képesek legyenek a konfliktusok hátterét feltárni. Rendelkezzenek ismeretekkel a különböző színtereken zajló kommunikációról, a játszmák kialakulásáról.

b)   képességei

A képzésen részt vevők motiválják a tanulókat a konstruktív problémamegoldásra. Fejlesszék a gyerekek együttműködési képességeit, mellyel egy motiváló tanulási környeztet hozzanak létre.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe