Az
előadás célja, hogy a hallgató
ismerje meg a közéleti kommunikáció helyét a kommunikáción belüli rész
diszciplínák között, viszonyát a kommunikációs szintekhez, a társadalmi
kommunikációhoz. Ismerje fel a közéleti kommunikáció folyamatait,
jelenségeit. Tekintse át a közéleti kommunikáció színtereit, konfliktusait,
tervezési módszereit, elemzési lehetőségeit. Tudja azonosítani a közéleti
kommunikáció kompetenciájához tartozó társas-lélektani, szociológia-elméleti,
politikai jelenségeket és folyamatokat. Sajátítson el elemzési szempontokat
és módokat a közéleti kommunikáció jelenségeihez.
|
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN)
|
Kötelező
irodalom:
- Hauser, Gerard A., Civil társadalom és nyilvánosság,
In: Szabó Márton – Kiss Balázs – Boda Zsolt (szerk.): Nyelv, szimbólum,
retorika, diskurzus, 2000, 478-500, ISBN 9780789034014
- H
orányi Özséb, A közéleti kommunikációról. In:
Buda Béla-Sárközy Erika (szerk): Közéleti kommunikáció, Budapest,
Akadémiai Kiadó. 2001, 13-27, ISBN 9789630578349
- PAPACHARISSI,
Zizi: 2003 A virtuális szféra. Az internet mint a társadalmi
nyilvánosság tere. In.: Médiakutató
2003 tavasz
- Peters, Bernhard, A nyilvánosság jelentése, In: Angelusz-Tardos-Terestyéni
(szerk.): Média, nyilvánosság, közvélemény. Budapest, Gondolat, 2007,
610-614, ISBN 9789639610934
Ajánlott irodalom:
- Norris, Pippa, Angyali kör? A politikai kommunikáció hatása a
posztindusztriális demokráciákra, Budapest, Médiakutató 2001/3. http://www.mediakutato.hu/cikk/2001_03_osz/01_angyali_kor/05.html?q=Pippa+Norris#Pippa+Norris
- Terestyéni Tamás, Együttműködés és konfrontáció a
közéleti kommunikációban, In: Buda Béla-Sárközy Erika (szerk.):
Közéleti kommunikáció, Budapest, Akadémiai Kiadó, 2003, 28-50., ISBN
9789630578349
|