Tantárgy adatlapja
A kurzus célja a
hallgatók felkészítése a közösségi média térnyeréséből fakadó változásokra és
az ezekben rejlő lehetőségek közéleti kommunikációs kiaknázására. Ennek
érdekében a képzésben résztvevők a félév során megismerkednek a social
médiával kapcsolatos legfontosabb alapfogalmakkal, illetve trendekkel,
valamint az új médiatérben alkalmazható kommunikációs megoldásokkal. Az
oktatás kulcseleme annak bemutatása, miként integrálhatóak hatékonyan az új
kommunikációs csatornák és eszközök a public relations tevékenység egészébe,
az arculati rendszerek működtetésébe. Amióta a
médiafogyasztó maga is tartalom-előállítóvá vált (web 2.0), a szervezeti
kommunikáció legnagyobb kihívása a hírnév építése és szükség esetén történő
megvédése. A digitális média egyesíti a nyomtatott és elektronikus sajtó
minden előnyét, és eddig soha nem látott innováció, valamint kreativitás
lehetőséget nyújtja a kommunikációs szakemberek számára, ugyanakkor az azzal
járó veszélyeket is megsokszorozta. A tantárgy a közösségi médiában alkalmazható
módszereknek a szervezeti kommunikációban való alkalmazhatóságára épül: ilyen
pl. a közösségépítés szabályai, az erre épülő ügyfélkövetés (CRM)
influencerek alkalmazása, szóbeszédgenerálás (buzz). A tudatos, tervezett,
ellenőrzött és állandó közösségi média jelenlét pozitív irányba mozdítja a
hírnevet, jóakaratot és bizalmat alakít ki a szervezet, ill. annak termékei,
szolgáltatási iránt. A kurzus kitér az egyes csatornák koordinálására is,
amely ma már az integrált kommunikáció gyakorlatának fontos része. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal
(szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: KLAUSZ
Melinda, A közösségi média nagykönyve,
2016, Budapest, Athenaeum, ISBN 9789632935256 DAMJANOVICH
Nebojsa, Keresőmarketing, Bagolyvár
Kiadó, Budapest, 2003, ISBN 9639447285 DUNDER Krisztián, Digitális sikertörténetek, Budapest,
2011, ISBN 9789630824637 FEHÉR Katalin, Digitalizáció és új média, Budapest, 2016, Akadémiai Kiadó, ISBN
9789630597142 ANDOK Mónika, Digitális média és mindennapi élet, Budapest, 2016, L’Harmattan,
ISBN9789634141815 Ajánlott
irodalom: HOLZINGER, Andreas, A multimédia alapjai, 2004, Budapest,
Kiskapu, ISBN9789639301719 BAJOMI-LÁZÁR
Péter, Hírközlés tegnap és ma, In:
Médiakutató 2009/3., Budapest, Médiakutató Alapítvány BÖGEL
György, Blogvilág - Egy műfaj
születése, HVG Kiadó Zrt. Budapest, 2006, ISBN 9639686034 |