Tantárgy adatlapja
Oktatás célja:
A félév során a marketing fejlődési szakaszai, a marketingorientált üzleti filozófia megkülönböztető jellemzői, valamint a marketingvezetők fő feladatai kerülnek bemutatásra; a marketing szakosodására és a fejlődésének új irányaira fókuszálva. A hallgatók megismerkednek a vállalati alapstratégiákkal, a portfolió- és a helyzetelemzés módszereivel, valamint a marketingstratégiai döntésekkel és a tervezési folyamattal. A mérlegelendő marketingdöntések keretén belül részletesen ismertetésre kerülnek a termékpolitika, az árpolitika, az értékesítési-politika és a marketingkommunikáció fő kérdései, valamint a 7P-modellen túli kitekintéssel a 8P-modell, illetve annak korszerű, XXI. századi marketinges eszközei is.
a) tudása
- Ismeri a marketingtudomány fogalmi készletének, elméletének, módszerének alapelemeit.
b) képessége
- Képes megalapozott döntések meghozatalára, világos motiváció és indoklás mellett.
c) attitűdje
- Kész folytonos önálló tanulásra és új ismeretek megszerzésére.
d) autonómiája és felelőssége
- Reflektív módon viszonyul a saját munkájához és azok következményeihez, elfogadja és beépíti a visszacsatolásokat, igénye van azokra.
Tantárgy tartalma:
- A marketing szerepe
- Marketingtudás
- Fogyasztói magatartás, szervezetek beszerzési magatartása
- Marketingterv célja
- Marketingcélok
- Marketingstratégiák
- Marketingeszközök tervezése: 4P, 7P és 8P
- Termékek és szolgáltatások fejlesztése, márkázás
- Árpolitika és értéknövelés
- Értékesítési rendszerek
- Marketingkommunikáció és információáramlás
- Közösségi média felületek
- A marketingtevékenységhez kapcsolódó jogszabályok és eljáró hatóságok
- Esettanulmányok
Számonkérési és értékelési rendszere:
Nappali tagozaton maximum 2 hiányzás engedélyezett.
Az érdemjegy: a félév során az előadásokon és házi feladatokra kapott pontok és egy a félév végén megtartott prezentáció alapján kerül megállapításra.
Levelező tagozaton egy beadandó feladat határidőre történő elkészítésével szerezhető meg az érdemjegy.
Irodalom:
Kötelező irodalom:
- Bauer András - Berács József: Marketing. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2016. ISBN 978 963 05 9773 9.
- Klausz Melinda - Sáringer Viktória: Újgenerációs közösségi média felületek és kommunikáció. Kozossegi-Media.Com Kiadó, 2022. ISBN 978 615 01 4956 1
- Az előadáson kiosztásra kerülő esettanulmányok
Ajánlott irodalom:
Keszey Tamara – Gyulavári Tamás: Marketingtervezés. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2016. ISBN 978 963 05 9821 7