Tantárgy célja:
A
tárgy célja a kis- és nagyvállalati szektorra jellemző működési sajátosságok,
és a marketing nyelvezetének, gondolkodásmódjának megismertetése a
hallgatósággal. Bevezetést
nyújt a piacok tulajdonságainak megismerésébe, különös tekintettel a
fogyasztói piacokra. A tárgy megismertet a folyamatosan fejlődő marketing és
marketing kommunikációs elmélettel, abból a célból, hogy ezek ismeretében a
hallgatók minél hatékonyabban tudják kibontakoztatni gyakorlati kommunikációs
képességeiket a vállalati szférában. A hallgatók a kurzus elvégzése után
átlátják a Public Relations és a marketing gazdasági-piaci összefüggéseit,
továbbá képessé válnak beazonosítani a marketing és a PR közös működési
területeit, alkalmazni a kettő szinergikus kapcsolatában rejlő lehetőségeket,
és jobban együttműködni a céges vagy nonprofit oldalon az integrált
kommunikációs stratégiák kialakításában és végrehajtásában.
A tantárgy leírása:
A szeminárium a marketing és a Public Relations
sokoldalú kapcsolatát mutatja be, alapvető marketing, marketing-kommunikációs
és marketing stratégiai ismereteket nyújtva, illetve ezeknek Public relations
tevékenységgel való összefüggéseit megvilágítva. A két terület kutatási és a
gazdasági területen egyaránt összetett összefüggéseket rejt, amely végső
soron a vállalati kommunikációban, illetve annak vizsgálatában jelenik meg.
Az elsajátítandó ismeretanyag tartalmazza a piac és a szegmentálás, a
vállalati és kommunikációs célcsoportok kialakításának elméletét, a
pozicionálást, a termékek és szolgáltatások sajátosságainak bemutatását, a
marketing-kommunikáció és piaci stratégiaalkotás alapjait. A kurzus fejleszti
az elméleti tudást és a gyakorlati készségeket, képességeket a piacgazdasági
ismeretek, a PR és a marketing alkalmazása területén. A tárgy az üzleti élet
piaci tervezéssel és kommunikációval kapcsolatos ismereteibe nyújt
betekintést, a gyorsan változó technikai világ marketing eseteit is példaként
hozva. Főbb témakörök: célcsoport, márka, reklám, attitűd, hirdetés, kreatív
stratégia, értékesítési rendszer, szegmentáció, termékfejlesztés, piac.
|