Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Marketingmenedzsment
Tárgy kódja: JMKG205XX0
Óraszám: N: 2/0/0, L: 12/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: JÁK
Felelős szervezeti egység: JÁK Heller Farkas Közgazdaság-tudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Mányó-Váróczi Violetta
Tárgyleírás:

 

Oktatás célja:

A marketing az egyike a legdinamikusabb menedzsment területeknek. Napjainkban mind a nyereségorientált, mind a nem nyereségorientált szervezetek szinte folyamatosan változó (technológiai, telekommunikációs) piaci feltételek között kell, hogy működjenek. Fennmaradásuk érdekében azonban igen fontos, hogy a célok és az erőforrások összehangolása, valamint a piaci lehetőségek feltárása során a vezetők hosszabb időtávban is gondolkodjanak. A tantárgy oktatása során bemutatásra kerülnek különböző marketingelképzelések, amikor például az intuícióra, vagy a vállalati kultúrára, vagy a szervezeti rugalmasságra helyeződik a hangsúly. Az esettanulmányok feldolgozása pedig azt a menedzseri gondolkodásmódot erősítik, hogy a marketingfolyamat a piaci lehetőségek kutatásával kezdődik, továbbá hogy a marketingstratégiát bele kell illeszteni magába a szervezeti stratégiába is.

 

Tantárgy tartalma:

 

  • Bevezetés, a marketingmenedzsment értelmezése
  • A marketingtervezés folyamata, a stratégiaalkotás
  • A piaci környezet elemzése
  • A marketingkutatás módszerei
  • Marketingstratégiák kidolgozása
  • Fogyasztói piac és vásárlói magatartás, szervezeti piac és beszerzői magatartás
  • Értékvezérelt marketing, termék-, szolgáltatás- és márkamenedzsment,
  • Árképzési döntések és programok, az árváltozások hatásmechanizmusa
  • Alternatív értékesítési módok
  • Direkt marketing
  • Marketing a XXI. században: az online marketing térnyerése
  • Nemzetközi marketing
  • A marketingteljesítmény ellenőrzése
  • Esettanulmányok feldolgozása
 

 

Számonkérési és értékelési rendszere:

Kollokvium

 

Irodalom:

Kötelező irodalom:

Keszey Tamara, Gyulavári Tamás: Marketingtervezés. Akadémiai Kiadó 2016., ISBN 9789630598 217

Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment. Akadémiai Kiadó 2012., ISBN 9789630592512

Az előadásokon kiosztásra kerülő segédletek, feladatok

Ajánlott irodalom:

Bauer András, Berács József: Marketing. Akadémiai Kiadó 2016., ISBN 9789630597739

 

 

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Master of Business Administration (MBA) JMLG-XMBA mesterképzés (MA/MSc) Levelező magyar 4 félév JÁK
Master of Business Administration (MBA) JMNG-XMBA mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 4 félév JÁK
Széchenyi 2020 - Magyarország Kormánya - Európai Unió, Európai Regionális Fejlesztési Alap - Befektetés a Jövőbe